Tack för konstruktiva kommentarer!

Har tittat på filmerna igen, och igen, och igen och inser att det faktiskt inte ser riktigt klokt ut när vi går fot!! Nu har jag iof tränat lite forcerat på slutet, men det är ju ingen ursäkt!!!

Ingen pik åt er som inte kommenterar, jag läser också massa bloggar utan att kommentera....!

Men jag tänkte svara på de jag fått, tack Angelica!!

Jag tycker det mesta ser riktigt trevligt ut, bra attityd! I fotgåendet finns ju massor att förbättra, det vet du ju, men det ser bättre ut än tidigare film(er). Några tankar: Framför allt skulle du behöva jobba med positionen. Få bak honom iaf 2 dm och få honom tajtare. JAG hade jobbat med klicker, korta sträckor och godisbelöning.

Halterna är nog bara att mängdträna och få upp värdet i. 2 steg halt, 2 steg höger halt 2 steg vä halt osv och belöning i varje halt. Kanske? Grimm är också väldigt lat när det kommer till att sitta om man inte är på honom. Framför allt tycker han att det är onödigt att sitta i utgångsposition innan t ex rutskick.

Läggandet är jättefint, det är kanske ett släktdrag? Framförgåendet är ganska likt vårat, så där har jag inga kommentarer :)

Ja, vårt fotgående....vi hade ju svårt att ens gå fot när han var valp, jag var osäker på om vi överhuvudtaget skulle kunna gå fot, för han vågade inte gå intill mig utan gick gärna typ en halv meter ut, och gärna typ 50 cm framför, och dessutom formad som en banan..... Men vi har en del att jobba på helt klart! Ska testa att gå korta sträckor, jag belönar med klicker o godis, kör jag med boll så blir det typ katastrof....då blir det flams på hög nivå! Ja, jag märker att han gärna fuskar och inte sitter....ett förar-problem!! Måste bli mer konsekvent där, hur ska han annars veta?!???


Fler tankar om fotgåendet (mitt favvomoment, kan lätt bli lite insnöad).. Vad händer om du går lite mer strikt? Kortare och bestämdare steg? Som du går nu ser det ut som att ni är på söndagspromenad. Grimm skärper upp positionen mkt om jag går ordentligt, men klampar jag mest runt tar han mig inte på allvar.

Och så undrar jag: vad berömmer du på slutet av filmen? Att han sitter taskigt och tittar på något annat? (jag fattar ju att du berömmer ett lång fotgående, men jag tror inte riktigt han fattar det). Jag avslutar aldrig och berömmer annat än sånt jag vill ha. Börjar han slarva korrigerar jag (kliver ur och går in i pos igen) eller bryter óh gör om. Oavsett hur långt vi gått innan.

Lite tankar iaf :)

Tänk vad olika man ser saker! Jag belönar inte alls på slutet, jag bara bryter, just för att inte belöna att han var ouppmärksam! Att jag går lite "hafsigt" är för att om jag blir för strikt så blir han låg och tycker jag är läskig.... Men jag ska testa igen! Det är nyttigt att filma, ska testa att gå "strikt" och se hur det ser ut på film. Kortare steg kan jag inte ta, eller rättare sagt, jag skulle säkert det på träning, men sen när det blir tävling och jag blir nervös så skulle jag glömma det och då skulle det bli knas, typ.... Jag ska testa att sänka tempot, det kan jag iaf :) 

Måste muta kära maken med goda middagar så han filmar mer, å så längtar jag efter träningshelgen så vi kan ses irl och tipsa varandra, jag vet ju iaf vad jag ska träna på!!!  

Nu bär det iväg för att ropa på nbk´s natt-tävling, samling 22.30 för lkl 2 som jag ska ropa.... Måste ju säga att detta med natt-tävling är ett dumt påhitt, men vad gör man inte för klubben?? Skulle ingen ställa upp så hade vi snart inga tävlingar, så det är lika bra att dra sitt strå till stacken :)

För nån tävling blir det då inte än på ett tag, jag måste få ordning på "vissa" moment först, får nog blir efter vår träningshelg....!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Det ska bli jättekul att ses på kennelhelgen, då kanske du får bra tips av Fia också!

2012-03-25 @ 10:29:58
URL: http://samiogrimm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0