Sista innelydnaden?

Säsongens sista innelydnad? Förhoppningsvis!

Vi har varit ett gäng som hyrt körhallen, 6 stycken är lagom, då finns det gott om plats :)

en härlig blandning av raser, BC, schäfer, kelpie o lapsk! kul!

Platsliggning med bra störning, hundar som skällde, förare som kommenderade, Spajk låg så fint, känns som han mognat och blivit trygg! Ska testa att lägga på skott på söndag...

Fortsatte med vårt framförgående, och poletten har trillat ner! Han förstår att nyckel till att få gå före är att ha en bra position i fot-gående! Är inne på nivån "pet" och det känns stabilt!

OM, jag säger OM, det varit tävling till helgen så hade jag känt mig jättelugn, för om han gör på tävling som han gör på träning så känns det lugnt :)

Ett bra kryp lyckades vi med också, jag vet inte riktigt hur jag gjort, men kryper gör han och långt kryper han!

Han är verkligen så härlig att träna med, köper alla belöningar, kör mest godis i momenten och belönar ibland med bollen, han blir sååååå glad när han får springa runt med sin boll i munnen :)

Jag är nog egentligen en såndär träningskompis man inte vill ha....men yviga hundar som springer o lajjar med belöningen....

Vi har fått ordning på våra helt om-marsch också, jag har varit lite elak och vänt på tok för fort, så han har inte hunnit med, men efter lite konsultation av gänget så har vi fått lite koll! Jag måste ju ge han en chans att hinna med!

Nu är det nästa träning på söndag, får se om jag kan hålla mig tills dess ;)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0