Filmtajm!

jajemän! Nu är det dax för film!!

Det var så fint väder när jag kom hem, så jag bestämde att det får bli vilodag i morgon fredag istället för idag :)

Först byggde jag ihop mitt lilla "hemmagym" till hundarna, d.v.s fixade stegen på baksidan, både Spajk o Dizni fick sig några vändor fram och tillbaka, vissa fattade direkt att man skulle gå, vissa hade betydligt svårare med den saken...Men jag hoppas det kan bli en god vana att efter varje vanligt fys-pass kan ta några vändor över stegen. Nu ligger stegen typ 7 cm över marken, Spajk får ju anstränga sig lite mer, men han är duktig!

Sen körde jag lite lydnad med herr Studs, samma härliga känsla som igår! Fokuserad och sansad, en teamkänsla som inte riktigt finns med fröken... Han liksom springer ut på planen, vänder om, viftar på svansen och verkligen VILL samarbeta!! En känsla jag inte riktigt är van vid....Men en angenäm känsla, helt klart! 

Jag vill att ni noterar utsikten för vår träningsplan, inte alla som tränar med Siljan som utsikt :)




Andra gången jag ser oss på film, vi har haft stora problem med att han inte göra snygga högerhalter, vi jobbar på och jag tycker det ibland ser riktigt bra ut!

Ett annat problem är att han inte sätter sig i halter...nästan tillbaka på noll, måste ta tag i det igen! Sen blir han lite luftig då och då...men fotgående ÄR vår akilleshäl än så länge....Men nått ska vi väl ha att förbättra ;)



Såklart när vi filmar så går det inte alls som på träning....men det är ju iaf betyg på tävling, nu är det bara en sträcka filmad....Han har en fin framföring, sen vallar han ju lite och gör en dålig halt när han vänder om och tittar efter mig. Mer träning och större dragning framåt!


Vårt kryp är inte färdigt, han är väl för söt när han liksom "glömmer bort" sina bakben och blir jäääättelång!? Jag hittade våra "kryp-bågar" när jag letade utekrukor, så nu tränar vi att krypa längre sträckor under buskstöd för att få in tekniken under längre sträckor och får ett jämnare tempo. Men ni som tävlat förut, visst borde det väl ändå bli betyg på ett kryp som detta?????



Ja, blir inte detta en 10:a så vill jag veta EXAKT vad vi ska förbättra!!! Framföringen är bra, han lägger sig snabbt och jag gör inget jättestort dk!

Ja, kommentera gärna :) Både positivt och konstruktivt mottages tacksamt!!

Till helgen väntar spår och skott-träning!

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tycker det mesta ser riktigt trevligt ut, bra attityd! I fotgåendet finns ju massor att förbättra, det vet du ju, men det ser bättre ut än tidigare film(er). Några tankar: Framför allt skulle du behöva jobba med positionen. Få bak honom iaf 2 dm och få honom tajtare. JAG hade jobbat med klicker, korta sträckor och godisbelöning.



Halterna är nog bara att mängdträna och få upp värdet i. 2 steg halt, 2 steg höger halt 2 steg vä halt osv och belöning i varje halt. Kanske? Grimm är också väldigt lat när det kommer till att sitta om man inte är på honom. Framför allt tycker han att det är onödigt att sitta i utgångsposition innan t ex rutskick.



Läggandet är jättefint, det är kanske ett släktdrag? Framförgåendet är ganska likt vårat, så där har jag inga kommentarer :)

2012-03-24 @ 08:12:27
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Angelica

Fler tankar om fotgåendet (mitt favvomoment, kan lätt bli lite insnöad).. Vad händer om du går lite mer strikt? Kortare och bestämdare steg? Som du går nu ser det ut som att ni är på söndagspromenad. Grimm skärper upp positionen mkt om jag går ordentligt, men klampar jag mest runt tar han mig inte på allvar.



Och så undrar jag: vad berömmer du på slutet av filmen? Att han sitter taskigt och tittar på något annat? (jag fattar ju att du berömmer ett lång fotgående, men jag tror inte riktigt han fattar det). Jag avslutar aldrig och berömmer annat än sånt jag vill ha. Börjar han slarva korrigerar jag (kliver ur och går in i pos igen) eller bryter óh gör om. Oavsett hur långt vi gått innan.



Lite tankar iaf :)

2012-03-24 @ 16:31:19
URL: http://samiogrimm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0