Bevakning!

Trodde aldrig jag skulle skriva detta....

men JAG HATAR SNÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Iaf just nu....

Det är ju liksom skitsvårt att köra bevakning nu, svårt för figg att röra sig, och svårt för hundarna att ta sig ut till figg och få belöning!

I går körde vi fast bevakning, som nån sorts kompromiss! Vi gjorde en budgetvariant och satte alla tre hundarna på en och samma figg. Nicklas figgade och stövlade iväg ut i skogen, typ 200 meter bort och vi hade radiokontakt och jag startade honom och direkt tog både Spajk och Lennart ljudet! Skitduktiga!!

Sen höll dom ljudet mer eller mindre bra, hade koll hela tiden, Spajk gjorde några försök att släpa ut mig i skogen, tur han inte väger 40 kilo!! Han hade en bra intresse, men lugn och fin hela tiden!

Sen körde vi också hundarna en och en och då fick dom komma ut till figg och belönas! Spajken skötte sig jättebra, lugn och fin men ändå kunde jag lätt följa var figg gick! Vi förare visste inte riktigt var figg skulle komma ut, så det blev en "riktig" visa-övning! Kulkul!

Det Spajk visat hittills är väldigt lovande, hoppas nu bara allt går lika bra framöver, det ska ju röntgas också...men tror inte det blir några problem, förhoppningsvis!

Till helgen blir det spårpremiär!!! Jag har hittat lite barmark :) Det blir ett kort spår, men några hundra meter borde jag få ut iaf!

Tjlingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0