Allmänt småtränande?!

Ja, å så har vi tränat lite smågrejer inne....

Bl.a. inkallning med ställande...inte för att jag är på väg ut på tävlingsbanan eller för att jag har nått storhetsvansinne utan för att dämpa tempot på han....nu har jag testat en hel del grejer för att få ner tempot på han.... kastat grejer framåt, bromsat han mot snöhögar, bromsat han med kroppen osv. men tänkte att ställande ju liksom minskar sträckan lite! Och kanske att han inte bara fäller öronen helt besinningslöst och bara tokrusar om han liksom vet att han ska stanna??

Han har jättefina ställande, "låser" benen och står helt stilla! Gillas!

Känns märkligt att ha en inkallning med ställande när vi inte har ställande under gång?!??? Alltså har vi ställande framifrån men inte från fotposition...men han KAN ju, så vi ska bara få in det till fotposition!

Kört vidare på apporteringen.... Med blandad framgång?! Tror helt enkelt jag ska låta hela momentet vila ett tag...

Det är ju såååå kul att träna honom, jag vill göra ALLT! Kom på att det är dax att börja med framförgående också?! Appellen är ju trots allt första steget mot ett brukschampionat :) Likså är en start i klass 1 början på ett SeLCH :) Herregud, siktar man mot stjärnorna som kommer man väl iaf till trädtopparna, eller??

Jag följer ju syskonbloggarna också, och jag ser vissa likheter i deras utveckling, spökerier lite här och där...Spajk har mest glappkontakt öron/hjärna/ben.... o nerverna typ 1 meter utanför kroppen...lite spattigare än vanligt, men inte så det stör! Lite gnetigare på Dizni....hon är ju så snäll så hon säger ju inte ifrån?!

Idag har vi gått en sväng på isen, och han har ett roligt fenomen för sig, han liksom trycker sig ner under snön och ålar sig fram, typ en meter, sen kastar han sig upp så hela han är ett enda stort snömonster?? Inte bara en gång, utan typ 20 gånger per promenad??? Normalt???

Det var allt för nu, på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0