Lydnad x2

Efter två veckors vila var det dax att köra igång igen!

Började med Spajk som fick pröva framförgående igen, han har tvärkoll på vad "före" betyder, trots att vi bara tränat typ 3 gånger...så ibland undrar jag hur otydlig jag är egentligen då vissa saker verkar vara toksvåra att lära in?!??

Nåväl....problemet vi stött på är att han gärna vänder sig om när jag ber han stå stilla, han har ett bra lagom drag ut, och jag vill inte dra på han mer, för då blir det stretande i kopplet...Jag lyfte ur själva ställande och tränade det för sig, och efter lite testande fick jag till det! Att gå nära och försiktigt hålla emot i kopplet och sen vid minsta tendens till att stanna kastade jag över huvudet på han, efter några gånger stod han fint i rätt riktning och jag kunde belöna med att kasta över huvudet på han, om han vände sig om belönade jag INTE utan det var fokus framåt och stilla som belönades.

Apportering med en gammal lyspatron, jag hade glömt min apport, men det gick bra det också, han har fått fina gripande, medans vi fortfarande jobbar på avlämnandet.

Övade lite vänstersvängar också, tvärt emot vad jag borde träna...jag borde verkligen träna högersvängar....

Dizni fick en rejäl omgång funktionslydnad, vi kröp bredvid varandra och tränade att snabbt lägga oss tillsammans, rulla runt är nått vi säkert kommer han nytta av ;) Men roligt hade vi iaf! tränade på "mellan" i både gång och språng, plus att vi tränade på att ligga ner under kommande "mellan" det märks att hon gillar träning som är lite friare och inte så petig!! Körde lite läggande under gång, inte snabbt med bra! Hon ligger stabilt och bra, så det känns tryggt!

Vi lekte med kongen i snöre också, kul att se henne! Hon har "vuxit" och gillar att få bollar kastade och att på låtsas få "försvara" kongen :) Hon har ju inge större försvar, men lite kul att leka är det!

Det blev en lättare lite uppstart efter vila, men det var taggade hundar så det känns gott!


Kommentarer
Postat av: ann landberg

hej hopp

jisses va duktiga ni är..önskar jag hade hälften av din energi..så roliga övningar, jätteskoj att läsa..



en fråga när du tärnade upplet med ''lillkillen'' synliga föremål i lodrät linje...hur långt emellan lägger du föremålen ?



ha det bäst!!=)



kram ann med familj

2011-07-21 @ 17:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0