Förtydligande :)

Jag gillar att få frågor på mina inlägg :)

Jag fick en fråga från Ann om uppletandeträningen!

Övningen i att ta första bästa föremål genom att lägga föremål på en rad kör jag på planen, eller parkeringen, eller köksgolvet...typ! Vitsen är ju att hunden ska se föremålen och bara öva själva hämtandet, likaså ska den se att det finns fler, men ändå hämta det närmaste och inte byta till något annat. Avståndet från Spajk till föremålen är typ 5-6 meter, ibland längre, ibland kortare! Mellan föremålen har jag haft ca 1 meter, men kan tänka mig att läga tätare för att öka svårigheten!

När jag körde solfjädermodellen hade jag längre, typ 5 meter!

Kom gärna med fler frågor om jag skriver oklart, i min hjärna är det solklart, men inte alltid kopplingen hjärna/fingrar fungerar som det ska ;)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0