Körhuset...

Jag var inte jättemotiverad då jag var förkyld och hade typ ingen röst kvar...men vi körde ändå en liten sväng.

Körde en platsliggning med andra hundar för första gången, vi låg näst längst ut på ena kanten och precis bredvid oss körde en agilityhund.....Så han tittade som tusan på den, och rätt som det är bara går han upp, men kommer på vad han gjort och la sig ner igen direkt?! Jag fick hjärnsläpp och gjorde ingenting åt det....i efterhand skulle jag ju såklart gått tillbaka de få stegen och lagt honom på rätt ställe igen....positivit dock att han kom till mig och inte for iväg efter agilityhunden.... Jag stod på koppelavstånd och hade kopplet på backen framför mig som säkerhet ifall han fått för sig att sticka.

Sen körde vi lite externbelöning med dutt, svåååååårt att ha en bra fotposition när det är externbelöning, men vi jobbar på! Lite "loss" på lite avstånd, med "inkallning" för att öva snabba lägganden, men det är svårt om dutten är långt bort, då vill han gärna sno dutten med sig trots "loss"....inte bra!

Läggande under gång körde vi också, snabb som attans ner även när jag fortsätter att gå, dock vill han gärna komma efter, han lägger sig snabbt men kommer gärna gående efter mig efter några sekunder, så jag körde några snabba lägganden där jag stod kvar bredvid han, fungerade kanon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0