Fortsättning på vårt spårande....

Jag fortsatte ju spårandet med uppletande, först Spajk som jag lagt fyra föremål åt utan synretning, två plast, en metall och en tyg, jag hade vallat rutan lite elakt, med en "vägg" av ungtallar mitt i, bara som lite test för att se om han skulle våga sig ut i hela rutan, det gjorde han utan problem!

Dock ville han gärna släppa föremålen typ en meter ifrån mig....ska inte belöna med synlig belöning utan han ska få belöning bara när han väl kommit in till sidan och lämnat grejen! Ska bara komma ihåg det till nästa gång :)

Jag ska också passa mig för att använda samma ruta med gamla legor, när han inte hittade fler föremål ville han gärna gå till de gamla legorna o kolla....måste tänka på det också!

Han fick några stopp innan han hittade fjärde föremålet längst ut i ett hörn, men han letar över hela rutan och han höll denna gång ett jämnt tempo!

Lilla fröken då?? Jo, hon fick också klara sig utan synretning :) Full fart ut på första, full fart ut på andra, men sedan på tredje blev det sirap i hjärnan....hon klarade det utan hjälp, men det var i långsam trav som hon tog tredje och sista! Mycket imponerad av att hon tog två i full fart, å då är det verkligen full galopp som gäller!

Sen åkte jag tillbaka till klubben för lite lydnad, då var det rallylydnads-skyltar överallt, så jag använde dom som störning och gick runt dom, perfekt störning! Att det varit två löptikar på planen bekom inte Spajk ett dugg, skönt! Körde en del framförgående, att köra det på en sisig plan innebär en liten åktur :)

Har jobbat med att få bort "vallningarna" som han lagt sig till med under vinterns inneträningar, har jobbat med tydlig belöning och fokucerat mycket på att bara gå rakt! Hög retning och dragning framåt!

Att krypa när det var blött och geggigt var sådär kul tyckte Spajk....får träna på det!

Sen åkte vi hem, alla tre var nöjda och glada :) Om än lite trötta....

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0