Bevakningsträning!

Äntligen dax för bevakningsträning igen! Börjar närma sig KFÖ och det är dax att damma av bevakningshunden igen :)

Vi var ett gäng glada själar som träffades, började med påvis på planen, Gizmo var tokduktig, Spajk helt galet bra, Dizni var också duktig, Lennart tokduktig och Axa var konfunderad....men jag tänkte till och vi flyttade ut övningen i skogen och då var Axa sitt gamla duktiga jag igen :) Skönt att se att mina tankar är rätt, även om jag enligt vissa bättre vetande har på tok för lite hundkunskap....men det är en parentes i livet ;)

Det som stör mig är att jag aldrig kommer köra Spajk som patrullhund i hemvärnet, han har talang! Men det är inte jag som missar något, det är försvarsmakten..... Sådeså!

Iaf, vi körde en uppstartsövning, "pass på" och sedan ett snabbt ljud på 20 meter med direktbelöning, duktig figg som jobbade bra med alla hundar, och alla hundar jobbade bra också, kul att se!

Dizni sånär drog mig ut i skogen och kampade fint med figg, dutt i snöre är ju hennes grej, jakt i kombination med kamp! Hon ställer ju lite krav på fig, inte vem som helst som kan figga för henne, men vår plC går inte av för hackor :) Inte alla som över med sin plC som figg.!

Avslutade med en kort patrullering på 100 meter med avslutande ljud på 20 meter, alla hundarna tog ljudet direkt, vissa "höll" ljudet bra medans vissa fick direktbelöning, kul! Dizni markerade med all önskvärd tydlighet och höll ljudet bra innan hon drog iväg av egen kraft! kul! Hon har blivit så mycket tydligare i sina markeringar!

Det är en cool mix av hundar i vår lilla grupp, två lapska, en terv o så herr S o fröken D. Vi ses snart igen tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0