Mer spår....

Dagen började med lite miljöträning i körhuset, han var så duktig och collade ner sig snabbt och lade sig och kollade, sen flög han ju upp när vi applåderade...iaf dom första 3 gångerna! Sen fattade han att det inte var åt honom. Det var ju hundar, ungar och folk överallt, men inga problem, lite väl social kanske!

Dagens spår, i lika hård vind som igår, lite längre och med drygt 1 timmes liggtid....

Det blir en trist start då jag precis innan spåret skäller på han då han snor lite hästskit på vägen fram...*morr* Var på vippen att strunta i spåret och åka därifrån....

Menmen, vi körde på, han samlar sig fint, både ben och hjärna på samma ställe. Spårar fint och vid apporten påminner jag med ett ligg och han vet exakt vad som gäller! Skönt!

Hade vinklat upp mot vinden på ett ställe, han kunde fuskat gått upp i vinden och genat, men icke! Han kollade av båda vinklarna jättefint. På ett ställe betedde han sig märkligt..ringade runt mig och flamsade, jag undrade vad som stod på, när han plötsligt slänger sig ner och markerar mina fötter....apporten vad en liten gräsfärgad plastbuffel som jag inte såg utan råkade stå precis på den! Så han gjorde ju heeeelt rätt den lilla plutthunden!

Han blir ju sååååå glad när han hittar en apport, han kan leka i evigheter...idag hade vi plast, trä och tyg som apporter, han gör ingen skillnad utan tar allt :)

Dizni fick ett hårt spår, gick väl sådär, men i hennes värld helt okej! Började på grus, gick över till asfalt, vidare till gräs och sen tillbaka till asfalt och avslutades på grus. 

Sen var det lite lydnad, fortsatte på vårt fot-gående och svängar! Sen lite "tå"-övningar med stadga att stå stilla trots att jag rör mig, det går framåt, förr satte han sig när belöningen uteblev, men nu står han fint! Vi var på asfalt och tränade, så jag ville inte öva förmycket, fick för mig att han inte gillade att tokstanna snabbt på gruset?!?? Men efter dagen så verkar dom iaf vara nöjd! 

 I morgon är det bevakning med stora gänget, d.v.s avstämning för hela kursen, så vi får se hur mycket träning Spajken o Dizni får...

på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0