Snabb-lydnad!

Kom idag på att jag ju kan passa på att träna hundarna direkt efter jobbet, idag har jag haft dom i bilen då Nicklas jobbat borta. Vi har en finfin grusparkering utanför jobbet, perfekt för träning!

Det är rätt mycket störning, bilar runt parkeringen, barn som hämtas och lämnas, barn som är ute och stojjar och som mitt i fria följet ropar: Hej fröken, vilken fin hund du har!!!! Snacka om störning!

Körde fokus på fria följet, ett par steg med bra position sen klick och godisbelöning, allt utifrån tips från friaföljet-coachen Angelica :) Har backat lite för att påminna han om vad som gäller.

Lite framförgående på nytt ställe och utan utplacerade bollar, blev lite vallande men med en tydlig riktning iaf och med en bra framföring.

Lite apportering där vi stött på lite bekymmer....han blir lite osäker vid gripandet, stannar liksom upp och tittar på mig innan han sedan tar den och kommer tillbaka?? Jag har iof bråkat lite på han med rösten då han varit lite väl glad och dödat lite, grälade kanske typ 3 gånger och det verkar han minnas... glömmer ibland bort att det är lyhörda herr S och inte stenhårda fröken D jag tränar!

Fröken D fick komma ut och köra lite hon också, lite blandade småövningar, i hennes fall var störningen mer i form av hästbajsen som låg på parkeringen :)

Nu blir det vila till torsdag, då är det spår som står på schemat igen!

på återseende!

Kommentarer
Postat av: Camilla, Nixx, & Yoda

Hur hinner du blogga så mycket ???

Jag hinner inte alls längre, det gick bra i början när Yoda var lite mindre. Men nu om kvällarna vill han göra lite kul sen är det dax att gå och lägga sig. Vi ses väl nästa onsdag för lite träning hoppas jag ;)

2012-03-27 @ 08:52:15
Postat av: Angelica

Ojoj, låter samma tendenser som Grimm vid apporteringen,fast han är värre. Fan vad jag har slitit och klurat på hans apportering. Bästa för honom har varit att alltid få belöning efter avslutat moment, och bryta om det varit fel. Han låser sig helt om han inte vet var belöningen kommer, och tillslut tar han bara något steg mot bocken och står sedan blick stilla och stirrar på den. HUR JAG ÄN GÖR! Hoppas ni slipper de problemen :)

2012-03-27 @ 22:51:06
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Emma

Hej och tack för kommentaren i min blogg :D

Längtar oxå till lägret. Måste ju vara himmelriket att umgås med massa kelpies och dess ägare en hel helg ;) Domino ser iofs sådär fram emot det, han har precis börjat acceptera herr Simon, och så ska det komma 8 till??? haha.

Och det är ju bra att vi har lite "problem" att komma med till Fia, så ´hon får nåt att klia sig i huvet med ;) Träna på så hörs vi!

2012-04-04 @ 10:07:17
URL: http://tcd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0