Spårfilmer!

Här kommer spårfilmerna!

Som sagt, kommentera gärna om ni ser nått tokigt, eller nått bra :)

Spårstarten


Han kliver över första apporten...men snurrar ju lite och hittar den tillslut, att jag knäpper med fingrarna är en påminnelse om att man faktiskt inte får plocka pinnarna utan ska markera dom på samma sätt som alla andra apporter!



Här flamsar han lite....men hittar ändå dit han ska, upp på stenen och sen ner och markera, rätt eller fel?? Jag tycker det är helt okej!


Tar övergången av gångbanan helt okej, likaså markering av apporten.



Ja, här kommer då det stora tappet! Spåret går alltså in i tunneln, han går ju typ precis över spåret??? Konstigt...Hade jag inte haft Nicklas med hade jag lätt fortsatt bort mot bordet och så hade vi varit helt lost :( Men jag tar tillbaka han och visar på igen och då är det minsann inga problem?!

När jag sedan visat på spåret igen är det ju bara en kort tvekan och sedan in i tunneln?? Fram vid staketet tycker jag han visar fint att spåret fortsätter över staketet, hade ju lite hjälp av att låg en apport på andra sidan! Sen att klant-matte lyckas knäppa upp selen vid lyftet är ju inte hans fel ;)



Sen kommer slutet, över sanden och in på gräsmattan, fin markering av slutet!




Jag har väldigt lite erfarenhet av hur kelpie´s spårar....men jag tycker han är duktig! Kom gärna med kommentarer om ni har några!!

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0