Dagens resultat!

Dagens utställning blev väl både vin och vatten tycker jag....

Spajk var först in i ringen, skötte sig rätt bra, men hade liiite svårt att trava första varvet, andra varvet var såååå fint och han travade på så fint! Han stod fint vid bedömningen och domaren fick klämma och känna så mycket hon ville!

Kritiken lyder:
Stor välutvecklad maskulin aningens långsträckt. Rätt bra huvud. Bra uttryck. Bra hals & rygglinje. Brant kort kors. Bra bröstförhållande & benstomme. Tillräckligt vinklad fram och bak. Lösa armbågar. Bra steglängd. Onödigt hög i hullet. Trevlig & typfull.

Domaren kom fram till mig och sa typ: Excellent ska du ha alla gånger, och hade han inte varit så rund hade du fått CK.... Jag har alltså en liten tjockis i kopplet :) Fast hon sa att det är lätt just när dom växt klart att man inte tänker sig för utan fortsätter med samma fodermängd som under väx-perioden. Så nu är det lite bantning som gäller!

I och med att vi inte fick nå CK så trodde jag det var slut där, men då ringer Kricko och säger att alla juniorer med excellent ska in i junior-BIS-finalen! Kul!

Sen var det en låååååååååååååååång väntan innan det var dax för Dizni, tiden fördrevs med snick-snack med trevliga människor! Tänk vad trevliga hundmänniskor är :)

Dizni var jätteladdad! Kul att se! Hon sprang såååååå fint! En fördel med hemmaplan är det fanns gott om folk utanför ringen som kunde locka lite, hon står så mycket snyggare då!

Kritiken för Dizni:
Feminin tik av utmärkt typ. Feminit uttrycksfullt huvud. Mörka ögon. Bra överlinje. Passande benstomme. Bra vinklar. Tillräckligt förbröst och bröstdjup. Välgående. Tillräcklig päls.
Excellent och CK :)

Sen var det bästa tik, vi var två tikar som sprang om det, vi slutade som 2:a bästa tik! Eller sist beroende på hur man ser det ;)  Hur som helst så skötte hon sig så fint i ringen, stod snyggt och sprang snyggt!



Jättedålig bild på Dizni och hennes CK-rosett! Fina fröken Dizni!

Sen var det då dax för BIS-finalerna och när jag såg att det var samma domare som dömt förut så kände jag liksom att det inte var någon idé att gå in när hon inte gett oss CK, men jag tänkte att det är väl bra träning! Men döm om min förvåning när vi är kvar efter första urgallringen!!! Ännu mer förvånad blev jag när hon ropar upp en australian cattledog på fjärde plats! Men sen var det vår tur att bli uppropade, vi slutade alltså BIS-3 i juniorklass, alltså utställningens tredje snyggaste juniorhund!

Vi fick en stoooor rosett!
Så stor att den släpar i golvet om han sitter ner, därför sitter han på skohyllan och fotas!



Vi fick en hel påse roliga grejer från Mera Dog, nyckelring, penna, ficklampa och en stor påse godis. Sen fick vi en fin tomte också, passar mig perfekt!

Det blev en hel-lyckad dag för vår del :)

Värre var det med Snygg-Simon-Strid, Spajks halvbror som skulle plocka sitt sista cert idag, men tji fick vi! Inge cert blev det, så dom får jaga vidare. Men det kommer gå kanon nästa gång! Det är ju lite skillnad på antalet hundar i resp ras, det var typ 40 rottisar och 4 kelpies!  

Spajk fick vara med i körhuset nästan hela dagen, så han är skönt trött nu och ligger och småsnarkar under bordet, skönt!

I morgon ska jag åka till Nusnäs på julmarknad innan det är körhallsträning, ingen rast ingen ro!

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Malin Johansson

Jättegrattis till dig o hundarna, vilka rosetter :-) vi kommer absolut nästa år!



Malin

2011-11-19 @ 19:50:45
URL: http://www.wheats.se
Postat av: Angelica

Då var det inte så farligt med den dåliga aptiten då :P Grimm har också tjockat på sig så jag har dragit ner på hans mat också. Dom kanske börjar bli stora pojkarna :)



Grattis till fina resultat! Till våren/sommaren kanske vi också vågar visa oss..

2011-11-19 @ 20:01:55
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Orvar

Spajk kanske vill komma på korvmiddag hos mig och rufen.. jag tycker inte att han ser tjock ut...



:)

2011-11-19 @ 20:17:42
Postat av: Anna

Grattis snygg-Dizni!

Kram Kennelmamma

2011-11-20 @ 08:43:28
URL: http://askelons.se
Postat av: Anna-Britta

Det här var riktigt trevlig läsning. Roligt att det går så bra för er!

2011-11-20 @ 14:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0