Blandat....

Tack för alla kommentarer om sandaler! Har inte kommit iväg och letat, men jag lovar att berätta vilka det blir!

Har uppdaterat hundbloggen http://www.arrdiz.blogg.se/hund men helgens bravader!

Här hemma går det sakta men säkert framåt....fyndar en del begagnat och sparar pengar så vi kan köpa ny soffa! Just nu är Nicklas och kikar på garderober som vi ska sätta i mini-rummet, för där ligger sen stor del av problemen just nu....när det rummet blir lite mer klart blir resten också klart! Man kan säga att mini-rummet är nyckeln till framgång :)

Det är en märklig känsla att leva ett liv med/i kartonger, men sammalagt är det kanske 10 kartonger kvar, varav säkert 7 ska in i minirummet i någon form, kontoret har också en del kvar, men även där blir det bättre när mini-rummet är klart!

Lite tavlor ska upp också, men jag är lite feg att spika i de nytapetserade väggarna?! Fjolligt... Har en plan ungefär var tavlorna ska sitta, ska bara komma till skott.

Har flyttat runt lite krukor och fönsterlampor också, snart klart! Behöver lite nya krukor och ska passa på att byta lite växter också! Våra fina orchideér som alltid stått i sovrummet måste lära sig leva i nya väderstreck....vi har inget fönster åt det håller längre, men det får lösa sig! Än så länge står dom i köksfönstret, känns lyxigt med orchideér i köket!

Å så den förbaskade blåsten! Vi har bara kunnat sitta ute två ynka gånger på altanen, det blåser ju satan mest hela tiden ju!

Apropå ute.....Träffade gårdens trädgårdsmästare härom dagen och frågade om lite råd angående en rabatt där kirskålen tagit över helt, hennes råd var att jag skulle lägga igen den helt och börja om på nytt :) Göra en upphöjd rabatt med hjälp av torvblock och köpa ny jord, gissa om jag blev inspirerad?!?!?

En rabatt i blåa färger, förgätmigej, blåklockor, riddarsporrar och lavendel! Lite gammaldax stil och gärna blommor som doftar! Den upphöjda rabatten kanske kompletteras med ett utedäck från den lilla uteplatsen förbi rabatten och ansluter till trappan! I min hjärna kommer det bli toksnyggt! Vid uteplatsen ska den förbaskade humlen bort, ersättas med kaprifol?? Är väldigt sugen på någon form av klätter-rosor också! Tänk er att på morgonen kunna kliva ut på ett solvarmt trädäck och mötas av sommarsol och en doft av rosor!! Kanske kaprifolen får hamna vid altanen för att dofta gott och hindra insynen från gården, det retar mig lite att jag köpte två nya kaprifolet förra sommaren, men dom får Theresa njuta av istället, dom överlevde vintern fint och hade redan satt knopp när vi flyttade!

Ska också försöka hitta en plats att plantera en schersmin på...en ljuvlig doft som är så förknippad med barndom och farmors trädgård som hade två sådana som doftade ljuvligt varje vår. Har spånat lite på en plats...men vi får se!! Kanske t.o.m en smultronschersmin!?? Eller en av varje....

Har en sandlåda som tillhör huset också, kanske ska sätta jordgubbar i den, eller smulgubbar! Sandlåda har vi ju vid lekplatsen vara ett stenkast bort, så jag tror inte vi kommer sakna den särskilt mycket, den får hel enkelt bli ett jordgubbsland istället!

Ja, detta blev ett inlägg och lite allt möjligt, både viktigt och oviktigt! På återseende!


Kommentarer
Postat av: ann landberg

jaaa riktigt skoj att jag fick just ditt spår, hur stor chans liksom, fniss.....



tog bort inlägget, kände att säkert många skulle missförstå mig och det vill jag ju inte...jag vet ju hur det funkar, men idag blev jag lack=(....såå tydligt....



duktiga spajken med spåret, ett tufft också...vilken stjärna ska det bli månne=)!!!



skoj att få ses igen på torsdag, jag blir nog där länge då lydnaden tar nog slut ett par timmar minst innan det är dags för utställningen=)..då håller vi alla tummar för Dinzi!!!



kram ann med flock

2011-05-29 @ 18:39:37
URL: http://www.lowaswebb.net
Postat av: ann landberg

ah jag glömde, ..du ..jag har ju också tapetserat om ...för ett år sedan och vill fortfarande inte sätta upp tavlor, haha...

2011-05-29 @ 18:40:29
URL: http://www.lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0