En riktig skit-dag!

Ja, en riktig skitdag har det varit....iaf ungefär fram till klockan typ 15....

Började med att termometern visar´-22 grader!!!! Vem i h-vete beställde det?? Inte var det jag iaf :( Jaja, det var ju bara att torka håret noga innan jag gick på morgonpromenad! Jag gillar ju kyla...men nu vill jag ha vår!

Invigde min pippi-tröja, kändes bra att ha den :)


Iaf, jag blev lite sen i starten, tog igen lite tid på promenaden, satt i bilen bara en kvart senare än planerat! Kaffet smakade bra och jag hann ringa lite på vägen, perfekt! Ingen trafik så jag kunde stå på rätt bra upp mot Mora. Kom t.o.m ihåg att ta med kylväska för att förhindra att frukten/grönsakerna frös, håller det mot värme håller det mot kyla :)

In på Ica, hittar det jag ska och lite till, går med raska steg mot självutcheckningen, funkar kanon fram till jag ska knappa min kod?! Då är koden som bortblåst???? Försöker och försöker komma ihåg den genom att "slå koden" i luften....Ahaaaa, kom på den , knappar in den på kortautomaten, men tji fick jag, icke!

Försöker igen..klockan tickar... optikertiden närmar sig.... Kommer nog på koden, försöker igen...FEL IGEN! Avbryter och ställer mig i en kassakö.... då är det en tant/dam/person av kvinnligt kön framför mig...långsam som s*tan.... Jag funderar en stund till och kommer till slut på koden :)

Stegar tillbaka mot självutcheckningen och slår koden! Fel IGEN!!!! Terminalen upplyser mig om att kortet är spärrat för flera försök! J*vla S*it!!!!!!

Får vända till kassan igen och frågar om jag kan använda kortet fast det är spärrat?? Då har expediten mage att påpeka att "Om man slår fel kod tre gånger så spärras kortet" Nähääääää, som om jag inte märkt det, liksom???

Jaja, jag kom ut från ica, några minuter senare än planerat, tar mig genom Mora, parkerar på gratisparkeringen, lämnar telefonen i bilen och småjoggar upp mot optikern.

Kliver in på sekunden 10.00, går fram till disken och säger att jag ska träffa Anki. Tjejen tittar på skärmen, scrollar lite...tittar igen...frågar vad jag heter....scrollar lite till....frågar om mitt personnummer.....knappar fel, frågar igen... Konstaterar att jag inte alls har någon tid bokad?!

Men för h-vete! Jag vet ju att jag stod här och ringde Hanna för att kolla schemat! Säger INTE vad jag tycker om expeditens just då....Hon ber mig vänta till Anki är klar... Jag sätter mig och väntar!

När jag satt mig säger hon: Det var igår du hade tid! Nejdu, sa jag då, jag ska träffa Anki, och hon var inte här igår, så det är nu kl. 10 jag har tid, jag har ju fått en sms-påminnelse om att är idag ju!  (börjar bli lite sur....) Jamen sa lilla expediten, hon har andra kunder nu, kan du komma tillbaka en annan dag?

DÅ blev jag arg, och förklarade för henne att jag minsann åkt från Rättvik till Mora för att träffa just Anki, och att det bara är en snabb koll och att hon minsann kan hinna titta på mina linser! Lilla tjejen står där och håller i sig i disken då vinddraget från min mastodontröst höll på att blåsa bort henne *hehe* Jag tänker INTE skriva vad jag tänkte om henne där och då, men att kunden alltid har rätt visste hon nog inte....

Grejen är att jag hade liiiiiiite bråttom också, jag behövde åka från Mora senast 11.30 (Alltså perfekt med en tid kl. 10) för att hinna hem till kl. 12 då introduktionen på högskolan började, så jag hade ju inte all tid i världen att sitta där och vänta heller!

Iaf så kommer Anki ut, känner gensat igen mig och säger ett glatt Heeeej! Expediten upplyser henne om jag hade tid igår, varpå Anki direkt rättar henne och säger typ..."Men lilla gumman, jag vet ju att hon har tid idag" Men tittar själv i datan och ser att det stod i datorn en tid igår kl. 10 :( Hon tittar på klockan och säger: Jag är upptagen nu, men hinner du hem om du får en tid kl. 11? Underbart!

Jag som är effektiviteten själv frågar om jag kan göra klart bågarna å så innan, vilket jag såklart kan! Lilla expediten får trots att hon är o-serviceminding vara smakråd! Vi enas tillslut och gör klart beställningen!

En snabbvända på samhället hann jag med och lyckades shoppa lite :)



Snyggt va???

Nåväl klockan blir 11 och jag stövlar in igen och möts av Anki som snabbt vinkar in på undersökningsrummet, jag hänger av mig jackan och Anki utbrister: Men gud vilken snygg tröja!!! En Pippitröja med vuxenpoäng :)

Redan där var hon liksom förlåten..... :)

Iaf så går undersökningen bra, hon ber tusen gånger om ursäkt för bokningsmissen, beställer linser, ger mig prov på ögondroppar och avslutar med att be mig köra väldigt försiktigt hem, klappar mig på axel och säger: Ses snart igen!

Hon räddade min dag :) Tack Anki på synsam i Mora!

Kör hemmåt, alldelles för fort, känner mig rätt stressad....Kommer hem, störtar in, drar igång datorn och får lyssna på en introduktion som gav mer frågor än svar.... Svarar på mail, blir förvånad över ett mail, ringer Nina för konsultation, vi förvånas tillsammans över folk...svarar trots allt på mailet, men kan inte upphöras att förvånas...spiller rödbetssallad på duken till råga på allt! Sk*t också!

Men ungefär där börjar det ordna upp sig...kaffet är kokt, en Morabulle ligger och väntar.... Så ungefär kl. 15 har livet ordnat upp sig! men fy sjutton vilken dryg dag!

Har nu sansat mig och sitter i soffan och kikar på en gammal repris av Bygglov och fick just se mitt gamla hus i Västervik på TV! Härliga tider!!

Kvällen ska avslutas med valpkurs, välbehövligt!! Dessutom i körhuset...varmt o skönt!

Ja, som sagt, en dag som började lite drygt, men det kan ju bara bli bättre :)

tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Alltså nu får du ta detta på rätt sätt;) Men jag hoppas på fler skitdagar för det blev djäkligt underhållande läsning :-D

2011-01-26 @ 19:00:29
Postat av: Carolin

Haha, det är lugnt Jonas :) Du fattade glimten i ögat, du vet ju att ÅT mig skrattar man inte, men skrattar MED mig!

2011-01-26 @ 20:58:39
Postat av: Anna Nygårds

Håller med....underhållande ;0=).......Tackar för peptalk....Ses på söndag. /Anna

2011-01-28 @ 11:16:00
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Maria

Ha ha ! Vilken dag! Men vilken snygg tröja!! Me like! Vill ha!!!

ska bli jättekul att träffa dej, och Spajk, snart!! Var ju ett tag sedan sist! :)

2011-01-28 @ 13:23:30
URL: http://www.kennelwalkabout.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0