Året som gick!

Jag hade ju tänkt mig en tjusig årskrönika, summering o lite lagom underfundigt och roligt sådär...men har liksom inte haft nån inspiration, så jag snodde en liten "mall" av min gamla GSU-kompis Lina, tack!

eh, läste nyss igenom alla inlägg från förra året, eller läste o läste, jag skummade igenom inläggen och det var jätteroligt!! Jag som trodde vi levde ett stillasittande och rätt tråkigt liv, men det verkar ju som vi gör en hel del?! Men jag måste nog gå någon kurs i rubrik-skrivande, typ varannan rubrik är "Hänt i Fromhem"....

Nåja, nu kommer iaf den lilla krönika jag fixat ihop!


Årets förändring

Stavas såklart S P A J K !



Vad annars kan räknas som förändring?? Nej, det finns nog inget under året som gett mer bestående men än införskaffandet av lilla Spajk!


Årets insikt

Tänk vad vi kan!!! Vi har faktiskt fixat att renovera Åsen, trodde vi skulle bli betydligt mer osams och att mer saker skulle gå åt skogen p.g.a okunskap, men icke! ja, det måste ju helt klart bli årets insikt!




Årets roligaste
Årets roligaste.....ett nytt litet syskonbarn Agnes! Annars för egen del så blir det nog veckorna på Marma!  


Årets onödigaste
Där måste jag ju bara skriva Dizni´s (och för all del även våra) tråkiga upplevelser i samband med parningen... Om det nu skulle paras så hade det ju gärna fått resultera i lite valpar också, men icke! Nu har varken hon eller vi några men efter det, men med tanke på hur det hela slutade så får det nog betecknas som årets mest onödiga händelse!


Årets bekantskap
Där passar också veckorna på Marma in, herregud vad massa trevliga människor det finns, och alla verkar samlas dessa två veckor?


Årets överraskning
Överraskning....Men en överraskning såhär i slutet på året vad ju när Nicklas kusin Ninni och hennes make Jonas dök upp och skulle vara med och äta julbord! Det var en rolig överraskning!


Årets investering
Får väl bli bilen då....även om det inte är en investering...undra om renoveringen på Åsen kan räknas som en investering? Det höjer ju iaf värdet på huset rätt rejält, så det är väl mer investering....


Årets ”ja jävlar”
Jag klarade den bedrövliga matte-tentan!!!


Årets nästan
Att Dizni inte blev SeUCH, men nära skjuter ingen hare, det är bara att bita ihop och ta nya tag!

Årets resor
Vår weekend i Oslo går inte av för hackor, som hundägare är ju våra resor rätt begränsade, men till Oslo tog vi oss i alla fall. Annars är våra bilresor rätt trevliga, då har vi liksom tid att prata om allt och inget...


Årets partaj
Höstfesten på Dalregementsgruppen....var lika trevlig som alla tidigare år! finkläda damer och uniformsklädda herrar som inte tummar på etiketten utan artigt och utan fjant öppnar dörrar och skjuter in stolen när man ska sätta sig.... jag är då inte bortskämd med det iaf! Att sedan avsluta med dans till "levande" musik är inte illa!


Årets pryl
prylar...... får jag säga motorsågen??? Har nog inte köpt så mycket prylar egentligen...fast iof en ny liten fin midnattsblå mini-dator köpte vi ju innan jul....


Årets ”ja tack”;
Till bröllopsinbjudan på Vinön! Erik o Lina skulle bli herr och fru Helmersson, mycket trevligt!



Årets misstag
Är egentligen inte vårt fel utan Dalregementsgruppen som gör misstaget att lägga årets två övningar samma helg som vi har bröllopsinbjudningar, först missade vi Jonas och Frida Wallén och sen på hösten Ninni och Jonas, jättedumt!


Årets bästa klädköp  
Ett par nyinköpta och hittills oprövade Haglöfs-skor.... Ett par röda finfina :) Annars får väl kängorna från samma märke stå för årets succé! Dom är väl ingådda och kära följeslagare på div. hundupptåg!


Årets ”trodde jag aldrig”
Trodde liksom aldrig att Nicklas skulle gå med på att skaffa en hund till, än mindre en kelpie! Men tji fick jag :)

Årets allmänna summering
Jag tänkte jag skulle avsluta med att ge er en länk till ett inlägg varje månad som jag gillar lite extra :) Bra va??

Januari - Blandade mobilbilder ett inlägg med just, blandade mobilbilder!

Fabruari - Bilder! Önskar jag kunde säga att vi ofta hade dagar som denna....men ibland så njuter vi!

Mars - Osloweekend

April - kunde jag inte välja! hade många inlägg med massa bilder o grejer...så om ni orkar, läsa hela april, men om jag måste välja så väljer jag......Dizni-race!

Maj - Hänt sen sist..... ett långt inlägg om vad som hänt sen sist!

Juni - hur man stör en pluggande matte....

Juli - Juli var visst ingen bra blogg-månad....så där kan ni gott läsa de båda inläggen!

Augusti  - ett av dom första inläggen med bilder på Spajk!

September - Försökte hitta ett inlägg som INTE handlade om Spajk.... det enda jag hittade var dethär, fast det är inte heller Spajk-befriat, men nästan ;) 

Oktober - ett jättelångt inlägg om bl.a. Åsen, å en favorit i repris, JAG kör motorsåg :)

November - Spårskogen!

December - går ju bara inte att glömma detta!

Kommentarer
Postat av: Nice

Vilken himla trevlig årskrönika!!!

2011-01-06 @ 16:44:04
URL: http://www.metrobloggen.se/NiceM
Postat av: Carolin

Tack Nice :) En trevlig krönika, även om året i hundresultat räknat kunde varit bättre!

2011-01-06 @ 17:26:26
Postat av: Britt

Vad gäller hundresultat fick ni ju årets bästa! =Spajk :)

2011-01-06 @ 21:57:09
Postat av: Carolin

Du har så rätt Britt, jag hade nog kunnat skriva Spajk på alla rubriker om jag funderat lite :)

2011-01-06 @ 22:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0