Syskonbesök!

Det har varit en tuff helg med många timmar i körhuset då vi haft tävlingar! Såklart träffat massor med roliga och trevliga människor, tänk att det finns så mycket trevlig hundfolk :)

Vi hade besök här hemma också, Angelika som har Spajk´s bror Grimm bodde här, trevligt!! Grimm var väl minst sagt lite avvaktande när Spajk ville bjuda upp till lek, för i Spajk´s värld går ALLT att lösa med lek! Men efter en stund så blev dom kompisar, dom lekte fint ihop, men det märks att Spajk bor med en rottis och att Grimm bor med en spets! Det var väldigt tydligt att dom är vana att leka på olika sätt!

Dom var jättelika, ett par gånger tog vi fel på dom, men Grimms päls är mycket mjukare, o så har han inte lika bred rumpa som Spajk, men andra sidan är Grimm grövre runt nosen....Spajk är dessutom några nyanser mörkare, men jag skulle gissa att det inte skiljer många cm på dom i höjd! Men jag gissar att Spajk´s extrakilo sitter runt höfterna, för där va han rejält bredare :) Grimm hade jättefina tassar, slutna och fina Spajk´s tassar är lite spretiga!

Så vem som är vem får ni väl gissa er till!

Här har jag ingen aning om vem som är vem!



Här gissar jag att Spajk är närmast kameran!



Ingen aning....Skulle gissa att det är Spajk närmast kameran!






Grimm!









Nu var dom inte så arga som dom ser ut....det var bara en liten stund dom lekte, dom låg fint och tog det lugnt också!


Bröderna Brothers!


Ligga kan dom också :)


Alla tre på samma bild! Sura Dizni fick helt enkelt finna sig i att inte vara med!




Syskon kääääärlek :)



Det var kul att träffas!

Som sagt, att arrangera såpass stora tävlingar, drygt 70 anmälda på lördagen och drygt 60 anmälda på söndagen...det tar sin lilla tid att rodda ett sådant arrangemang. Men vi fick många kommentarer om vårt engagemang, så det var kul! Skönt med en bekräftelse på att det vi gör är bra!

Sen avslutades helgen med ett par timmar till i körhuset, jag var ju trött som få, men Spajk var INTE trött, så han fick sig en rejäl träningsvända! Han är helt underbar att träna, lyhörd och så formbar på något sätt! Vi körde en hel del moment, bl.a. ett rejält pass med apportering...Han låser gärna på den, så vi tränade stadga i sittandet, gick kanonbra!

Vad jag gillar mest är att jag behöver inte stojja igång och belöna med tjo o tjim vare gång, utan ett lite glatt "bra" räcker gott! Han blir ju liksom så överlycklig ändå, till skillnad från Dizni där det måste vara flaggor och trumpeter varje gång hon presterat något värt att belöna...Att kunna belöna både med leksak och mat är ju en tillgång utav guds nåde! Jag njuter varje gång jag kan kasta en leksak och han glatt hämtar den OCH kommer tillbaka med den!

Idag har jag börjat en period med praktik, så hundarna ska vara ensamma hemma på dagarna, Nicklas kommer ju hem till lunch och äter och går en sväng, men ändå blir det rätt stor skillnad att vara själva mot att jag är hemma o skrotar!

Så ikväll var vi en sväng till klubben för att träna, fortsatte vår apportering! Polletten trillar ner snart :) Attityden är det iaf inge fel på..... Annars tränar vi mycket fot, har kämpat för att få en bra fotposition från början, inte tillåta att han går långt ut, eller för långt fram, det har varit slitigt och jag har ibland undrat om jag varit för hård, men så vips så bara funkade det! Kanoners!!! Han sitter fot jättefint, men att gå har varit svårt, han har liksom flytit ut och hamnat en halvmeter utåt och gärna plogat lite, men med lite genomtänkt belöning så har det löst sig och han har en finfin position :)

Ser redan fram emot nästa träningspass!

På återseende!!


Kommentarer
Postat av: Ebba

haha, underbara bilder på fina bröder!

Några uppenbara skillnader på dom mentalt annars?

2011-02-08 @ 08:15:42
URL: http://meringasebba.blogspot.com
Postat av: Anna Nygårds

Inte lätt att se skillnad på de du ;). Fina bilder. Och vilken tävling vi/ni ordnar igen. vi laddar batterierna och ska leta på glasögonen så vi hittar till "RUTAN" . / Anna

2011-02-08 @ 12:22:03
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Angelica

Ebba: Det jag tyckte mig märka av det lilla jag han se av spajk var att han är mer självsäker, och bättre socialt med andra hundar. Grimm är lite fulfeg, både med hundar han tycker är otäcka, och med "kompisar", muckar gärna men har inget att sätta bakom..Spajk verkar med lättsamm så. Och lite mer väluppfostrad när det kommer till att hälsa fint, men det har väl inte så mycket med mentaliteten att göra, mer miljö ;)

2011-02-08 @ 20:24:58
URL: http://samiogrimm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0