Bilder, tradera, "huset snor & snörvel"

Ja, här har Fromhem tillfälligt döpts om till "huset snor och snörvel"..... Nicklas ligger i feber och jag har tokont i halsen och låter som jag druckit typ en liter whiskey....fast det har jag verkligen INTE gjort, fast det hade ju varit gott ;) Gärna dyyyyr och stulen!

Iaf så har vi båda varit hemma idag, vilket ALDRIG hänt?! Jag har inte många sjukdagar, och Nicklas ännu färre! Så att vi båda är hemma och är sjuka är historiskt! Hoppas aldrig det händer igen....för "någon" är rätt rastlös här hemma.....den lilla bruna studsen har lite svårt att finna sig i den plötsliga vilan.... Vi har dock kört lite hårda spår och lite sök inne, promenaderna är just nu ett minimum, men tack till kollegor som erbjudit sig att hjälpa till, Nicklas kollegor Anna-Britta och Lotta har erbjudit sig om det skulle krisa, TACK för omtanken! Hjälpen dök upp från helt oväntat håll vilket värmer mitt hjärta!  

Dom hårda spåren och söket ska jag återkomma till.....

Idag har jag gjort något som ligger rätt långt ifrån mig själv....jag har lagt ut annons på tradera?! Det hela började med att jag ropade in en bok därifrån som jag behövde till skolan, nypris var drygt 600 kronor och jag vann auktionen på 400 för en till synes oanvänd bok! Härligt! Sen kom jag på att det ju ligger massa hundsaker och skräpar, antingen som hundarna växt ur eller som vi inte använder längre, så nu ligger det ute så får vi se om någon nappar......! Bl.a. ett mässingsstryp jag köpte till Arrac och som är för stort till Dizni, det är sååå snyggt, men hon ser ut som en pygmé i det och det är ju dumt....sen ligger Spajks första sele ute, han har ju vuxit ur den och varför ska jag spara den? En björkis-sele som vi köpte till Dizni som hon inte växte i, varför spara den?? Någon mer rottis blir det ju inte i detta hus, så lika bra att sälja!

Iaf så åkte då kameran fram för fotografering, och vem kommer farande då? Jo linslusen Spajk såklart.... här kommer en bildkavalkad! (Uppfödare Maria....jag ber om ursäkt, men detta är den bistra sanningen, han ser ut såhär ;) )











Inte alltid snygg, men attans så charmig :)

Sen såklart blev det några lite mer seriösa bilder också!













I rasstandarden står typ att öronens insida skall vara rikligt behårat, vilket han måste ha missat?!? Han har fortfarande babyface-öron....

Annars får vi ofta komplimanger för hans fina färg, och jag kan inte annat än hålla med! Han har en helt otroligt mörk fin färg. Min önskan var ju en svart, därefter en svart med tanfärger (samma som Dizni har) och sen en brun med tanfärg och så då till sist en enfärgad.... Men han har verkligen en jättefin mörkbrun färg som jag gillar jättemycket, han är inte heller sådär fluffig i pälsen som vissa kan vara utan pälsen ligger slätt mot kroppen. Det vankas ju utställning nästa helg, så då får vi väl se vad domaren säger om honom! Det är ju egentligen Dizni som ska åka, men han får åka med som bonus! Fortfarande inofficiell då det fattas typ tre veckor för att han ska bli nio månader om jag räknat rätt!

Sen har jag en fundering....
Jag skriver ju dagbok i pappersform över hundarnas träning, inte jättedetaljerat men iaf på ett ungefär vad vi gjort å så, men ibland känner jag att jag verkligen skulle vilja skriva precis exakt vad vi gjort och hur det gått....
Datorn sitter jag ju vid x antal timmar om dagen, både för nöjes skulle och för studierna skull, så att ha en så detaljerad dagbok i pappersform känns ju rätt avlägset, men att lägga ut detaljerade träningdetaljer här skulle nog tråka ut de "icke-hundiga" som läser.....

Så jag funderar på att skapa en ny blogg där jag bara skriver hundträning, inga bilder, ingen "friserad" text utan bara nördig hundträning. Inte för att delge andra utan mest för egen skull, men kanske kan det inspirerar någon till nya tips?! Så jag tror jag ska pröva, den som vill får såklart läsa om vår träning, rakt från hjärtat liksom :)

Det som kan hända då är ju att denna blogg kanske inte blir så kul, den handlar ju mest om hundarna...men jag testar så får vi se! 

Den nya bloggen heter......

http://www.arrdiz.blogg.se/hund

(Tillägg: Kom på efter att jag skrivit i hundbloggen att jag nog ändå ska lägga lösenord på bloggen...jag är väldigt frikostig med lösenordet, så fråga gärna! Skicka en kommentar och bifoga mailadress så skickar jag lösenordet, jag lägger såklart inte ut det som en kommentar, så vill du/ni kommentera så gör två kommentarer, ett med den "riktiga" kommentaren och en med lösenordebegäran)


Nu ska jag skriva ett inlägg där innan det blir lite tv-tittande och sen sovdax och lite kurering inför morgoondagen då jag planerar att vara tillbaka på min VFU!

På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0