Ännu några dagar...

har gått! Herregud vad tiden går fort!

Jag har ju praktik nu, det är såååå kul! Ungarna är helt fantastiska, så spontana! Jag hade mina nya glasögon i veckan, som förövrigt ingen vuxen sett att jag bytt nästan 5000 kronor o ingen ser det, antingen är dom så snygga så dom bara passar så bra så folk tror att jag haft dom jämt, eller så är dom så fula så ingen vågar kommentera för att göra mig besviken?! Jag tror såklart på det förstnämnda ;)

Fick för övrigt två kommentarer om min lugg igår :) Alltid kul när fok ser och kommenterar!

Iaf, åter till glasögonen.....jag står i matkön och två tjejer tittar på mig, tittar länge, fnissar lite och tittar igen, jag frågar såklart vad dom fnissar åt, vilket såklart besvaras med ännu mera fniss....! Jag frågar om det är mina glasögon dom fnissar åt och om dom inte är fina! Jodå, du ser bara lite konstig ut, men om dom hade varit lite glittrga hade dom varit jättefina!!!!

Nja, nu tror jag inte det blir några glittriga glasögon, men roligt var det!

I går var det årsmöte i NBK och jag avgick som sekreterare vilket känns skönt, men såklart lite tråkigt! Det har ju varit jättekul!! Ett gott gäng med många goda skratt! Men nu på slutet blev det bara en börda.....kände mig ofta utsatt och fick stå till svars för saker och då kände jag att det hela blev en enda stor energitjuv och då bestämde jag mig för att sluta! Jag känner mig så lättad och ska använda energin till något som ger mig glädje!

Jag fick en jättefin tulpanbukett som står på bordet och sprider glädje och jag fick två finfina ljusstakar! Kassören Kerstin hade handlat och prickat såååå rätt, två vita ljusstakar i trä som kommer passa perfekt ute på Åsen i sommar! Kerstin hade gjort en liten koll i bloggen och "känt av" vad som passar, det kallar jag omtanke!

Det var utdelning av olika priser och jag och Dizni kom fyra, alltså precis utanför prispallen både i årets utställningshund och årets brukshund, sen kom vi femma i årets hund, vi har ju minst sagt varit slöa under året när det gäller tävlingar...så trots det så är jag nöjd!



Jag försökte fota en panoramabild med mobilen ut över Siljan, men det blev ju "sådär" bra?! Det var såååå fint ute, 8 minus och inte en själ ute på isen, bara jag o hundarna! Spajk studsade runt i vanlig ordning, Dizni höll sig lite mer reserverat till skoterspåren!



Ännu en, men jag hade iaf tur med vädret :)

I kväll är det avslutning på valpkursen, jättetråkigt att den är slut! Det är ju en spårträff inbokad i vår, men vi får se om vi blir med på den... Det har varit ett gott gäng med hundar & ägare!

I morgon bitti åker jag till Västerås på dop, lilla Agnes ska döpas, dop är alltid kul! Nicklas är i Uppsala på kyrkans hus idag, så han åker direkt till Västerås, praktiskt! Då ska jag lyssna på "ring så spelar vi" hela vägen ner och dricka kaffe, sämre kan man ju ha det?!

På söndag blir det en sväng till IKEA, våra fönsterlampor är på krigsstigen och inte mindre än 3 stycken har slutat fungera?! Så det blir lite nyinköp, två av dom har vi haft i typ 10 år, så det är på tiden att dom byts ut! Får väl se hur mycket mer det blir ;)

Nu måste jag förbereda en redovisning om lärarnas yrkesetiska principer..... tungt ämne men oerhört spännande!

På återseende!!

Kommentarer
Postat av: Mamma Bitta

Kan man inte få en bild på glasögonen, är SÅ nyfiken.

Kram

2011-02-18 @ 13:34:44
Postat av: Orvar

Jag är avundsjuk på att du bor granne med siljan. Dumma dig.

2011-02-23 @ 21:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0