Ännu några dagar i Fromhem....

Dagarna går så fort, jag har praktik 4 dagar så alla lediga lata dagar är nu ett minne blott! Bara att vänja sig!

Hundarna får anpassa sig, Dizni är ju inga problem, hon finner sig väl tillrätta, lite värre är det med Spajk, han är ju betydligt mer aktiv än Dizni. Vi tränar på kvällarna och på fredagar då jag är ledig, eller egentligen inte ledig utan då ska jag skriva om det jag gjort under veckan, men lite träning hinner vi med ändå!

I går var det ju lördag, skönt! Termometern visade 22 minusgrader, gillar inte!! Nu vill jag har vår och barmarkt!! Men iaf så kunde vi ju inte stanna inne för att det var lite kyligt, så vi styrde kosan mot Falun, Nicklas skulle ha förevisning för en gäng rekryter och jag skulle på medinflytandedag. Började med en härligt promenad på ett öde skjutfält! Sen blev det lite träning på parkeringen innan dagen började! Duktiga Spajk fann sig i att träna på en ny plats och med en simpel handduk som belöning!

Mitt i träningen kom det en kille med massa streck på axlarna och sa ett glatt "hej du" till Spajk som såklart tänkte springa fram....men dumma elaka matte kallade tillbaka honom *hehe* Han vände på en femöring och kom glatt springande till mig! Självklart fick han sen springa o hälsa, men först efter att jag tillåtit det! Fick beröm för att han var så väluppfostrad och samlad för att bara var åtta månader :) Alltid kul att få höra!

Fram till lunch satt jag på medinflytandedagen, lite segt var det, men nyttigt! Jag känner dock att den militära världen är frykantigast av fyrkantig, så jag undrar egentligen om inte dagen mest var nånting vi "skulle" ha?! Men vi får väl se!

Efter lunch åkte jag ut på fältet igen och kikade på förevisningen, det var mycket smällande på rätt nära håll, Spajk blev jättenyfiken när det smällde, och ställde sig på bakbenen för att se var det small! Sen kampade vi kopplet och det gick jättebra, skönt!

Sen hade vi miljöträning i bandvagn, han var måttligt road..... Satt mest stilla med öronen slokande och tyckte nog att det var rätt läskigt! Men när han blev utsläppt var det fullt ös igen! Så några större men av resan har han inte fått!


Bilden är lite suddig...men håll tillgodo!! 

Lite sök i byggnad hann vi med också, klockrent :) Sen sov han gott i bilen på väg hem....

Kvällen tillbringades på Rättviks bowling och krog, först bowling och sedan middag! Nicklas pappa Kenneth fyller 65 år idag, så vi hade bestämt med Maja att dom skulle komma hit, jättetrevligt! 

Idag vaknade Nicklas med feber....och jag verkar ha tappat rösten någonstans i Falun, låter som en kraxande kråka! Ska vila under dagen och förhoppningsvis kunna ta mig till körhuset med herr S senare! För konstigt nog så är inte han trött fast vi är det?! 

Förhoppningsvis piggnar vi till, en fullspäckad vecka väntar med praktik, bevakningskurs, NBK´s årsmöte och en dag med utomhuspedagogik-kursen! 

På återseende!!  


Kommentarer
Postat av: Maria D

Hehe, tycker du FM är fyrkantigt! Inte då, man vänjer sig :-)

2011-02-13 @ 19:31:21
URL: http://www.meringa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0