Fler bilder från Dalhalla!

Jag fick ju sitta med som åskådare på en föreställning, det var jättekul att se hur det såg ut framifrån! Jag tog en del bilder, några blev bra, andra mindre bra....de allra flesta hamnade direkt på facebook, men några lägger jag ut här också!

För er som inte hängt med så var det alltså en helt vanlig tisdag, jag gick hemma och skrotade då telefonen ringer och det är en träningskompis som ringer, hon berättar att hon blivit tillfrågad om att komma till Dalhalla med sin hund och vara med i en föreställning som hette Karl-Anton och Piraterna. Hon tackade först ja, men när hon fick veta hur många föreställningar det var och vad som hunden skulle göra så backade hon ur och ringde istället till oss. Inte för att hennes hund inte skulle fixa det, men det var ju rätt många dagar som föreställningarna pågick och med repetitionsdagar så blev det för mycket.

Iaf så åkte jag upp med Dizni och fick då veta att hon skulle vara lös på scen och att hon typ skulle vara inne på scenen hela tiden! Jag såg framför mig Dizni lös på scenen, men fikakorgar, barn och människor bara ett litet skutt bort?!?! Men tro det eller ej så har hon faktiskt bara en enda gång hoppat över under föreställningarna, och då inte till publiken utan till de kanonkulor som kommer farande under en av scenerna.

Ett problem som inte jag tänkt på tidigare är ju att ALLT som skådespelarna säger hörs ut i micken, så det gick ju inte att kommunicera med henne när hon var på scenen?! Första gången gick det väl sådär när vi repade...hon var mest överallt och jag tyckte det gick katastrofdålig! Men det tyckte inte regissören! Så vips så hade Dizni fått rollen!

Hela gänget som var med var mycket hundkära, så Dizni var nog i himmelriket :) Alla klappade på henne och hon fick såååå mycket uppmärksamhet! Dessutom fanns det ätbara saker både här och där som hon tog sig en smakbit av då och då......!

På scenen under föreställningarna gick hon runt och lullade, fick en klapp här och en klapp där, men mest höll hon sig till väskan med stort V, för den innehäll Frolic! Vi insåg snart att vi måste ha någon på scen som har lite extra ansvar för Dizni, och det blev Ullis som spelar Svea. Hon har handväska med sig och där i lade vi helt enkelt lite frolic som hon fick.

Föreställningen sågs av drygt 2000 personer, så 2000 personer har sett en rottweiler som varken bet barn eller hundar utan faktiskt sköter sig jättebra! Efter en av föreställningarna gick jag och rastade så jag mötte publiken på väg upp ur gropen. Många stannade mig och pratade och klappade på Dizni, jag vet inte hur många som frågade om det verkligen var en rottweiler "för hon ser ju så snäll ut" eller "de man läser om i tidningarna är ju jätteotäcka" så jag undrar vad rasen har för rykte egentligen?

Jag är mycket väl medveten om att det finns rottisar som inte skulle fixa att göra en sånhär grej, jag är också medveten om att det finns rottisar som inte är att lita på, till viss del en ägarproblematik. Men i grund och botten är det faktiskt våra uppfödare som måste ta sitt ansvar och avla på hundar som är mentalt bra och inte bara snygga...Jag skulle lätt kunna ha med mig Dizni på mitt jobb nu, om det inte vore för att hon väger knappt 40 kilo och skulle putta omkull barn i ren glädje....inte en enda gång har jag känt mig orolig för att hon ska säga ifrån! Aldrig någonsin!! Hon är ju en mat-tjuv av guds nåde, men det är ju rätt simpelt i jämförelse med att bita folk....

Jaja, nog pratat om det, nu kommer bilderna!

Hela scenen!

Ja, det är alltså till höger, vid säckväven som hon har hoppat över, jag kan säga att det är ett rejält skutt som krävs för att komma över!!


Hela föreställningen börjar med att dom kommer åkandes i båt...Dizni är snabb ur båten!


Sen ska tanterna gå till skogen....och då följer Dizni med!


Sen har Felix, i vita kepsen, gömt lite sockerkaka i en stor säck...men istället för sockerkaka finns det en stor orm, denna orm ville Dizni leka med...så för varje föreställning blev hon mer och mer närgången! Så de två sista föreställningarna lekte hon lite väl våldsamt med den...


Här är det saftkalas, kolla barnen! Gimme five :)


En av scenerna utspelar sig på ett piratskepp, och dit får inte Dizni vara med, så då fick hon vila lite bakom scenen! Hon lärde sig så snabbt när hon skulle vara på vilken plats, helt otroligt!


Ja, som sagt så är väskan intressant....

Ja, mycket intressant....




T.o.m. så intressant att hon liggmarkerade väskan....i hopp om att det skulle komma godis!

Här är det massa som händer, häxpipor som tjuter och vatten som sprutar, men inga problem!


å så är det tack o hej!


Jag har filmat lite med min mobil, jag står i musikerbåset, så det är mycket musik...men iaf en liten glimt av hur det ser ut! Jag har filmat den del där det är mest action där piraterna ska stjäla skatten!




Här är scenen när piraterna kommer tillbaka iklädda långa svarta kåpor...


För mig har det var en jättehäftig upplevelse att ha Dizni med i en föreställning, jag är oerhört stolt!! Men nån mer som ska vara stolt är Anna å Jöran på Askelons kennel som fött upp henne! Som sagt, med dagens uppfödare som avlar med på skönhet än sund mentalitet är Anna och Jöran ett föredöme med sina stabila och trevliga hundar! Tack kennelmamman :)

ja, nu lovar jag att jag inte ska skriva fler skrytinlägg om Dizni´s skådespelardebut :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Petra

Jättekul att se fler bilder och filmer! Dizni är ju så himla cool och duktig!!!

sv: Tack för gratulationen! Jag förstår att du är lite less på att plugga nu. Jag kombinerar ju jobb och skola så då är det fortfarande roligt :)

Ha det bäst, kramen!

2011-08-20 @ 15:43:13
URL: http://angaria.blogg.se/
Postat av: Kennelmamma

Tack för dom fina orden om oss!

Men det är faktiskt Ni som gett henne en bra miljö oxå!

Givetvis är vi superstolta över henne!

Kram Anna

2011-08-23 @ 15:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0