Spår o lite bilder!

Ja, livet blir inte alltid som man tänkt sig.....

Efter Dizni´s lilla nattliga äventyr så fortsatte dagen med lite spår och en planerad utflykt till Springkällan.



Nu blev det lite annat som kom i mellan....När jag ska lyfta in Dizni i bilen upptäcker jag en äcklig, grön/svart flytning! Jag slängde mig så klart på telefonen och ringde Anna, som inte svarade....Jag hade is i magen och åkte ut och la spår till Spajk då ringde Anna och jag fick beskedet att avvakta och se om hon fick någon feber, så det blev ingen utflykt utan raka vägen till apoteket och köpa en ny febertermometer! Orkade inte åka hem och leta, så jag köpte helt enkelt en ny?!

Ingen feber så vi avvaktade och jag lämnade henne hemma och åke tillbaka till spåren, som nu legat i knappt två timmar, så det var på vinst och förlust jag släppte han på spåret! Men tro det eller ej, han funderade en stund innan han sedan bestämde sig för att det nog inte var så svårt, så han spårade finfint!!

Sen fortsatte vi ner till Springkällan, det var tokmycket vatten!!
Det porlade och forsade så jag blev alldeles kissnödig ;)





Okej, han har kanske liiiiiite långa ben :)







Ursprunget till nya bannern.....

Ja, en mikrosekund efter.......


Väl hemma igen verkar Dizni inte så påverkad av hennes flytningar, och ingen feber. Vi avvaktar lite till och konsulterar en veterinärkollega som råder oss att ända komma in dagen efter, alltså idag, för att ta ett ultraljud och se vad som finns i livmodern....Det borde ju inte finnas något?!??

Så döm om min förvåning när vi på dagens ultraljud såg ett foster??????? Det fanns ingen fostervätska och inget hjärtljud, så det var bara att åka hem och vänta på att den skulle komma ut :(

Några timmar senare kom det ut en liten tik, hon vägde bara 140 gram, så hon hade inte överlevt ändå, men lite sorgligt är det allt. 

En teori är att vattnet gick när hon stack i förrgår natt, och att flytningen jag såg igår var första tecknet på att moderkakan hade lossnat. Visst kunde vi såhär i efterhand kanske agerat annorlunda, men nu är det som det är och inget att göra.....

Jag lider dock lite med Dizni som betraktats som en "vanlig" hund och inte en dräktig tik, vi har ju som sagt försökt banta henne genom minskad mat och ökad motion! Hon har verkligen kämpat på! 

Ja, så kan det vara här i livet....men NU ska hon iaf bantas ;) 

Nu till helgen är det marknad....ska ner en snabbsväng i morgon och försöka hitta ullsockar! Mina är helt utslitna på hälarna...vi sliter ullsockar till förbannelse här i huset! Det är dock svårt att hitta riktiga ullsockar, de flesta som annonseras som "raggsockar" är tillverkade av bomull, o alla vet väl att bomull kyler när det blir fuktigt till skillnad från ull som fortfarande håller värmen :)

Gärna vill jag hitta sockar med 80% ull, och det är extra svårt att hitta...det finns några märken som gör riktiga sockar, får hoppas hitta dom!

På återseende!!!


Kommentarer
Postat av: Maria D

Oj då! Inte konstigt att hon visade så mycket dräktighetstecken! Hoppas att hon snart är pigg och kry (och smal) igen.

2010-10-01 @ 12:08:55
URL: http://www.meringa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0