Vackert vackert!

Nu är det riktigt sagolikt vackert ute! Frostigt och alldelles vitt! Inte så rackarns kallt heller, mellan 5 och 10 grader kallt, så det är så härligt!

Tyvärr har det varit lite dimmigt, så några foton har det inte blivit....Vi har varit i skogen varje dag o strosat runt, nu när snön ligger så vill jag inte spåra....nojjigt kanske men så är det! Kanske att vi prövar att spåra på parkering så det inte blir några synintryck att gå på. Men vi får se!

Vi har ju spårat en hel del och jag tror att det är ganska så befäst i hans lilla hjärna....så i går prövade vi lite uppletande :) Som väntat inga större problem, gjorde en smal korridor på 5x20 meter med föremål längst ner och så fick han synretning på när jag gick ut i rutan. Han for iväg som skjuten ur en kanon d.v.s hans normala tempo ;) Rakt ner i rutan och hittade trasan, kom som ett skott tillbaka och kampade! Duktig kille!

Andra gången belönade jag med pipis, jag pep när han var på väg in, vilket såklart gjorde att han släppte trasan och kom farande utan?! Korkad matte..... Gör om gör rätt! Ingen pip-belöning förrän han är hos mig och får släppa!

Dom två första gångerna sprang han rakt ut, tredje gången upptäckte han att det fanns massa doft i själva rutan, så han for fram och tillbaka in och ut ur rutan, liksom för att försäkra sig om att det doftade I rutan men inte utanför?! iaf så hittade han trasan utan större problem, han tappade inte tempot utan blev snarare mer intensiv när han inte hittade nått...härligt!

Fröken fick såklart också köra, hon travar runt i rutan, hittar föremålen och kommer in i galopp :) Nu har hon äntligen fattat vad uppletande är, har varit lite si och så med det förrut, men nu verkar polletten ha trillat ner! Fina fröken!

Vi har promenerat en del, Dizni har genomgått nån totalförändring, hon är jättepigg, bjuder upp Spajk till lek och galopperar runt i skogen på ett sätt hon inte gjort förrut?! Hon kommer t.o.m. i galopp när jag kallar in henne?? Tror bestämt konkurrensen är bra för henne :)

Hoppa på stenar o stubbar kan dom båda två, fast Dizni ligger ju hästlängder före i smidighet, hon kan banne mig vända på en femöring, Spajk är väl minst sagt lite klumpigare ;) Som en tonåring med låååånga okontrollerade ben!

I eftermiddags gick vi en sväng på samhället, stackars Spajk höll på att fara ur skinnet när det kom ett gäng änder och flög över oss för att sedan landa nån meter framför oss, sötis!

Nej, nu ska jag ta mig en titt i tävlingskalendern för 2011 :) Alltid lika spännande!

Just de, nu har Spajk tappat alla sina valptänder, den sista hörntanden rök idag nångång under skogs-svängen! Den hängde på trekvart redan igår....Nu väntar nya fina tänder så vi kan återuppta vår apporteringsträning!

På återseende!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0