Till att börja med....

Måste jag såklart tacka för alla gratulationer till vår utställningsdebut! Stort TACK!!!

Spajks nya rosetter har dock fått tillföljd att Arrac´s priser och rosetter numer är nedplockade :( Dom har stått i sovrummet som en fin påminnelse om allt roligt vi haft ihop, men nu är det historia och dax att plocka ner, jag har inte hjärta att slänga dom, så dom får en fin låda i källaren..... Kan tänkta mig att ens första hund alltid kommer betyda lite extra?! Eller vad gör man med alla priser? Vi har fortfarande bilder kvar på honom i hallen, Tuva o Axel tittar på dom när dom är här och säger: Där är Arrac, men han bor i himlen nu! Å det känns så fint på nått sätt....

Nu är jag o hundarna ensamma hemma, Nicklas är i Mocambique med jobbet, jag gillar att vara ensam...nackdelen är då att det inte finns nån att prata med?!? Tur jag inte är avlyssnad, för jag pratar en hel del för mig själv när jag är ensam :)

När Nicklas åkt i måndags blev jag bjuden, eller rättare sagt, jag bjöd in mig själv på lunch hemma hos Camilla o Leo, en mycket god skinkpaj serverades till lunch! Spajk var med och travade in som den prins han är, skötte sig jättefint med Leo och lät de flesta av barnens leksaker vara, de enda han hämtade var hundleksaker, duktig kille!

Igår var det så fint väder, så det blev en premiärtur med pulkan! Dizni hoppade och studsade och gav sig iväg i snabb trav när väl pulkan kom på plats...Tur jag hade ett koppel med och kunde bromsa pulkan, den väger ju ingenting när den är tom, och hon drog för glatta livet!

Idylliskt va???


Nu var ju planen att ta en fin bild till årets julbrev, hade tänkt att Spajk skulle sitta i pulkan....jomentjena! Inte för all Frolic i världen tänkte Spajk sitta där och posera.....

Så ni får helt enkelt tänka er lilla Spajken sittandes i pulkan, fint va??

På eftermiddagen hade vi mer barnträning, Millan var här och planerade allmänlydnadskurs och hade lilla Emmie med sig, Emmie är väldigt hundvan och passade därför utmärkt som övningsobjekt :)

Såhär gick det:




Tyvärr missade jag pusskalaset :( Spajk var inte alls sådär översvallande som han kan vara när han har pusskalas med oss, utan skötte sig kanonfint tycker jag! Duktig kille!

Han är överlag oerhört signalkänslig, både för folks sinnesstämning och för hundar, skönt...

Nu har vi haft snö i några dagar, och idag är det så frostigt och fint ute, så närmast på schemat står en promenad ut i skogen! Tänker nog dessutom köpa med mig nån form av lunch och äta ute, en termos kaffe och lunchmacka, det är inte illa det :)

Kvällen kommer ägnas åt skrivning av PM till vår lydnadstävling, inte så många anmälda, bara drygt 30 stycken, vi brukar normalt ligga på uppemot 50 anmälningar, så detta blir en liten behändig tävling!

På återseende!!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Grimm tappade sin sista hörntand för 2-3 veckor sedan, men den sista permanenta har inte velat titta fram än. Vi väntar och ser..



Haha, bara för att dom bär behöver dom inte kunna apportera! Sami är en bärare och en samlare i världsklass (rekord: 3 pinnar, två kottar, en bit plast och en papperslapp samtidigt), brukar säga att han är en tredjedel hamster.. Men apportera? På kommando? Eller framför allt, göra andra saker, typ sitta, på kommande när man håller i saker. Det är VÄLDIGT svårt. (Nu menar jag inte att Spajk kommer ha problem, mer en anekdot :))

2010-11-19 @ 08:53:51
URL: http://samiogrimm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0