Mer film!

Mer film till folket :)

Ibland funderar jag på hur många som läser min blogg....ser på statistiken att jag i måndags hade drygt 60 besökare?! Jag ser ju på hemsidan att det är ungefär 30 individuella besök per dag....

Jag skriver ju verkligen inget hemligt utan delar med mig av min vardag, så det är kul att det roar några läsare iaf :)

Några av er vet jag ju vem det är, typ mamma, svärmor, några syskon/uppfödare till Spajk o så lite fler hundvänner förståss, ett par studenter också som jag beundrar för att ni orkar läsa så hundnördiga inlägg :P

Angående täcket så har jag tagit ett av Dizni´s täcken och ritat av på mönsterpapper och sedan har jag bara förminskat det till lagom Spajk-storlek! Det tog som sagt  ett par timmar att knåpa ihop, lite pilligt är det men ack så roligt! Jag har ju sytt några stycken genom åren, Dizni har fått två, och Spajk också två! Fast detta är det klart mest avancerade, med bävernylon ytterst (fast jag har vänt det glansiga på bävernylonet inåt för det var så glansigt och fult...) sen är det två lager fleece, ett rosa som inte syns och så ett svart lager som är liksom insida. Sen är det krage på det vilket var rätt krångligt att få till, jag körde av en synål och böjde en innan det var klart....

Stryknitarna i S:et är en rolig grej, men jag undrar hur länge dom sitter kvar?!? Jaja,  jag får väl limma fast dom igen i så fall....

Anna N: Jag har mönstret kvar, så vill du ha ett kan jag rita av det! Kanske att Rolex är lite större än Spajk, men du kan ju alltid lägga till några cm!

Jo, så var det ju filmerna, dels de på Spajk, som väldigt många har sett, men bara Angelica o Hanna kommenterat själva filmerna?! Då tolkar jag det som att ni är stumma av beundran över vår lilla Spajk :D Tystnad tolkas ju som samtycke.....

Det kommer mer film här....för att göra reklam för försvarsmaktshundarnas liv och leverne gjordes det i somras några filmer från hundtjänstskolan på Marma

Tänkte jag lägger upp dom här också, för den observanta finns en del "fynd" att göra ;)

Det långa inlägget på drygt 11 minuter....


Det korta inlägget på 1,30 minut!



Å så avslutar vi med filmen om ungdomarna!



Nu är det snart dax för seminarium, jag hoppas seminariet snart är avklarat, jag vill UUUUTTT! Det snöar och är jättehärligt ute!

Helgen är fullbokad med saker, och jag önskar jag kunde klona mig...ursprungsplanen var pistolutbildning, men i sista stund strök jag den.....det bokades allmänlydnadskurs med spår och inträdesprov till bevakningskurs istället, som grädde på moset blir det tuttulbakning i morgon kväll, det blir en lååång lördag då vi börjar kl 8 på klubben med inträdesprovet, sen blir det allmänlydnadskurs på eftermiddagen och sen startar bakningen kl. 16...tror jag somnar ovaggad framåt midnatt nån gång...!! Sen avrundas helgen med utställning på söndag och så premiär för körhusträningen på kvällen! Men vad ska man fylla dagarna med om inte med aktiviteter??

På återseende!!! Förhoppningsvis med trevliga utställningsresultat och bilder på smaskiga nybakade tuttul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0