Någon gång skall vara den första....

ja...precis så kan jag sammanfatta en liiiiite liten incident som hände igår....

Jag var på Falu Bk och körde lite lydnad med bevakningsgänget, trevligt som alltid! Trots regnväder och åska.... Jag hade Dizni med för att kunna köra en platsliggning inför morgondagens äventyr, hon låg fint fram tills hon bara studsade rakt upp...troligtvis var det något som bet henne, för hon bara for upp och så gycket förvånad ut när hon insåg att hon stod upp?! Jag lyckades med hjälp av handtecken lägga henne igen, skotten rörde henne inte nämnvärt, visst reagerade hon, men inte så att det var någon fara!

Nåja, när jag sedan skulle åka hem, lite senare än planerat, gick jag till bilen, tog av mig min jackan, slängde in den i bakluckan och slog igen luckan.....och Vips! så hade jag låst in nyckeln i bilen....Fast jag var ju bara tvuuuungen att känna på luckan igen, så den verkligen va låst....det va den :(

Men hur i hela världen lyckas man med det då?? Jo, jag hade låst bilen med låsknappen, stoppat nyckeln i jackfickan och lämna bagageluckan öppen när jag hämtade Dizni. Bilen blir då inte låst förrän alla dörrar slår igen, vilket då hände när jag slog igen backluckan och skulle åka hem...

Jag brukar oftast låta nyckeln sitta i bilen, eller iaf inte låsa den när jag är på hundklubbar, jag litar liksom på att folk inte kör iväg med min bil, så jag trodde ju att jag även denna gång hade låtit nyckeln sitta i!

Så det blev till att ringa till Nicklas som fixade så att snälla Elin kom farande med reservnyckeln till mig, tack Elin! så jag blev vääääldigt mycket senare hem än vad som var planerat!

Så kan det gå, tur bara det inte hände när Nicklas var bortrest, för då hade det varit lite värre....

Sen ska jag komma med en lite rättelse till förra inlägget också...den hund som blev placerad före oss på utställningen, hade betalat i tid, vilket arrangören missat! Vilket ännu en gång bevisar att det var ett arrangemang som hade fel och brister! Sen är jag inte sämre än att jag inser vilken hund jag har i kopplet, och hon är ingen uställningsstjärna, och jag tar förluster med jämnmod, särskilt då jag själv tycker att den som vann är snyggare än Dizni!  Men jag står fortfarande för att det var ett arrangemang som har lite att förbättra!

Jaja, idag väntar sista rycket på en hemtenta innan det blir en riktig hund-helg!

              På återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0