Ibland undrar man ju.....

...varför alla andra i ens omgivning verkar ha världens flyt, medans det är motvind där jag befinner mig?!?

Ingemar Stenmark lär en gång ha sagt: Det är konstigt, att ju mer jag tränar dessto mindre otur har jag.

Ja, det får stå för han, men jag tycker ibland att världen är lite väl orättvis mot mig o Dizni!

Läs o begrunda: Bra huvud, torr hals, bra front, normalt vinklad, lite svaga mellanhänder, kunde haft djupare bröstkorg, ställs nägot tung, bra päls o färg, bra rörelser.

Låter det som ett skriftligt omdöme om Dizni?? Ja, det tyckte iaf domaren i söndags...inge cert och därmed inget championat!

Jag tycker det är rätt kul att åka på utställning, jag tycker om att komma till nya städer och att se mig omkring. Jag är stolt och glad över Dizni som finner sig i alla nya miljöer och inte är märkbart påverkad av att sova på nya platser men ändå vakna utvilad och redo för nya äventyr.

MEN det får finnas gränser för vad det får kosta, både i tid och pengar att åka runt! Helgen lyckades ju innehålla både tävling och utställning, så det är ju okej då att åka en bit. Men att sitta o tok-köra runt hela landet för att få det där sista certet känns inte så aktuellt längre, vi tar en rejäl time-out från utställning ett tag! Får se om vi överhuvudtaget återupptar ställandet igen, hon är ju tydligen inte snygg nog att bli champion, så varför kämpa!?!?
Överhuvudtaget så känns hunderiet inte längre sådär jättespännande, alltför många grejer som gör att det bara är drygt....vi har några grejer inplanerade som vi ska göra, men sen får vi se! Det är ju lite andra planer på gång, vilket kan sätta sina spår i Dizni´s och min lilla värld (Nej, det är inga två-beningar på gång, ingen idé att ni spekulerar!!)

Veckan har hittills varit lugn o skön, började måndagen med att röja i garaget och källaren, det tog inte så lång tid när vi väl satte fart! Vi lastade in allt i bilen och skulle åka till ÅC, gissa om det var öppet?!?? Nopp...det blev vackert att vänta, bubba ur alla saker igen...dryyyygt! 

I går var vi till kupolen för att shoppa lite, jag letade klänning och tro det eller ej, jag hittade en! Dock känns den inte helt 100...jag har den iaf som back-up om klänningen med stort K dyker upp! Vi hade en allmänt trevlig dag, käkade lunch och fika och njöt av att vara lediga! 

Kvällen innebar uppstart med en rallylydnadskurs! Det är kanske inte våran grej, men för folk som inte fastnar i bruks/lydnadsträsket kan det mycket väl vara ett alternativ! När det blir officiell gren i Sverige ska vi definitivt köra några tävlingar! För tävling är alltid tävling.... :) 

Avslutade gårdagskvällen, som var helt fantastiskt vacker, lagom ljum och jättehärlig! Dizni o jag gick hem från klubben innan vi sedan hoppade upp på cykeln och cyklade 3 km, Dizni drog lite och sprang mestadels framför cykeln! Hon sackar lite när det blir tyngd i selen, men det är bara att kämpa vidare. Vi kör på grusväg, så det blir ju lite tyngd när hon ska dra hela mig + cykel...på asfalt drar hon fint (iaf om vi är på väg hemåt) 
 
ja, nu är det slut på ord...återstår några bilder, å en liten filmsnutt på Axel som hoppar studsmatta.



De flesta av mina fröer kom upp :) Blir en hejdundrans massa tagetes i år!



Ordningen återställd, nu finns det kaprifol i Fromhems trädgård! Hoppas hoppas de blommar redan i år!! De har iaf utvecklat en himla massa blad sedan vi satte dom för drygt två veckor sedan, då var det bara torra pinnar...


Landet! Ser inte så mycket ut för världen....hoppas dock det piggnar till och sätter fart!


Å så då sandalerna!!!!!!!!! Dessa efterlängtade skodon, direktimporterade från Jerusalem!


ja, å så gulle-Axel som hoppar studsmatta!




Det var allt för nu! På återseende!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vet du om att de som kommit längst, är de som gjort flest försök och flest misstag och rest sig igen för ett nytt försök!! Jag tror på dig, du reser dig igen och igen och igen eller hur ? !! Vi lär oss ju någonting nytt för varje gång :D



Stora kramar från ArbråZoo

2010-05-26 @ 12:00:59
URL: http://www.tjw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0