en vanlig dag i Fromhem....

...ja, eller inte! Men rackarns trevlig!

Började med lite seminarium, jag var väl förberedd så det gick som en dans! sen tog jag cykeln ner på samhället, iförd "skogsbyxor", "skogs-skor" och en tröja mer lämpad för skogen än shopping, men jag skulle ju "bara" in på ica och sportaffären för att köpa löparskor, så mina "skogskläder" kändes helt rätt!

Men nör jag stod där utanför sportaffären tänkte jag: Men änr jag ändå är härnere så kan jag väl ta en sväng in i klädbutiken också? Kanske kanske finns klänningen med stort K därinne? Så jag stövlar in där, och vad uppenbarar sig???? Jo, klänningen med stort K!! En typisk Carolin-klänning, så vet de allra flesta hur den ser ut! Inte för mycket, inte för lite, inte för mönstrad utan rätt lagom...:) Kanske lite väl dyr...men vad fasen! Jag var ju då som sagt inte klädd för att köpa klänning, så jag köpte den med förbehåll att få pengarna tillbaka om Nicklas skulle slå bakut!

Nåja, vidare in på sportaffären, haffade butikschefen och så började vi prova....jag provade typ 10 olika par! Jag hittade fel på de allra flesta, utom två par! Men man SKA vara petig när man köper skor, och man SKA utnyttja personalens kunskap, å de gjorde jag verkligen.

Efter att ha provgått, provhoppat och känt efter så fick jag kliva upp på bandet och först gå och sedan springa. Ojoj, sa expediten när jag började gå.....men när jag började springa sa hon typ: Men gud va skönt att det blev bättre nu!?!

NÄr jag fick se filmen förstår jag vad hon menade, mina fötter är inte gjorda för att gå med, dom är gjorda för att springa ;) Nejdå, men när jag springer har jag ett jättefint löpsteg och en jättebra fotisättning, tro det eller ej, men när jag springer sätter jag i fötterna helt rakt, rullar upp på tå och lyfter foten rakt?!? Kan man inte riktigt tro när jag går....Jaja, så kan det vara! Men hon sa att det är bara att springa på, för nu med nya skor kommer jag iaf inte att få ont, annat än av träningsvärk förståss.

Cyklade hem och började fixa med maten, jag hade grädde som stod med lite kort datum, så jag tänkte fixa efterrätt, och har man efterrätt kan man ju lika gärna ha förrätt också?! Så det blev toast Skagen till förrätt, grillad kyckling och vinegrätt-potatisallad med avokado till huvudrätt o så en hederlig gammal maräng-sviss till dessert!!

Här kommer bildbevis!

En halvfärdig dukning....den observanta ser något på bilden som skuuuulle kunna vara en klänningen med stort K ;)



Förrätten serverad!


Fyyy vad pluttignuttigt med hjärtan va???????


Potatissalladen var kanongod!! potatis, rödlök, paprika, minimajs, avokado och fetaost, soltorkade tomater och marinerad vitlök....


Marängsviss! En underskattad efterrätt, varför krångla med konstiga grejer? Glass, grädde, banan, maränger och lite kolasås räcker gott för att avrunda middagen!

Vi råkade dessutom ha slut på "ful-vin" som vi kallar vin som vi dricker när vi är själva....dessa viner är inte alls nå "ful-vin" utan kostar sisådär 80 kronor flaskan, men är lite mer exprimentella i smaken än dom vi dricker när vi har gäster....På samma sätt har vi en "ful-whiskey" som vi dricker när vi är själva och som inte är lika fiiiiiiiin som "fin-whiskey" som vi lyxar med :)

Jaja, vad jag skulle komma till var att vi drack bubbel till middagen :) Jag är fånigt förtjust i bubbel, skulle gärna dricka det jämt! Friskt, fräscht och lättdrucket....Bubbel kräver ju lite cermoni vid öppnandet, detta fångades på film :)



Praktiskt med en hund som hämtar korken.....!

Nåväl, innan middagen ägnade vi vår bil lite kärlek i form av vax, så nu blänker den som aldrig förr! Lite kul att vaxa faktiskt! Sen att det var en inställsam gest från mig för att ligga på plus innan jag visade klänningen tror jag inte Nicklas genomskådade.....jag hade dessutom köpt ett par löparstrumpor till han, som lite muta :) Giisa om det funkade??????

.....det funkade!!!!!!!!!!!!!!! Så nu får klänningen med stort K hänga kvar i garderoben :)

Ja, det var allt om gårdagen....Dagen idag har hittills börjat med en löprunda innan frukost, lilla fröken o jag joggade ett par km, gick jättebra! Jag orkade och hon drygade sig inte alltför mycket!

Nu väntar lite vattning av alla mina tagetes innan jag ska ner på samhället, på återseende!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm saknar ett champagneglas vid förrätten???? Provsmakning???? För mej är toast Skagen en helt annan förrätt. Kram till er bägge från mamma i Småland.

2010-05-27 @ 19:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0