Mina studier!!!

Ja, jag brukar ju inte skriva om mina studier...mest för att det mest betår av att läsa och ha seminarium om massa konstiga saker...som laborativ geometri och jag tror nog ingen som är överdrivet intresserad av matte skulle ha något nöje av att läsa det....Men nu ska jag skriva lite om hur det är!

Jag har alldelles nyss, för 10 minter sedan lämnat in en examinerande littertaturuppgift! Har ingen aning om hur det gick, men det känns bra, och känns det bra brukar det vara bra! Vi fick uppgiften i morse klockan 8 och den skulle lämnas in senast 16.30 i en mapp på högskolans dataserver. Uppgiften bestod i att planera ett pass för den ålder vi utbildar oss emot om något matematiskt begrepp...lägga upp passet med förankring i läroplan/kursplan och i den litteratur vi läst under kursen. Jag valde begreppet 10-kamrater.  

Jag kan säga att jag tog väl tag i uppgifte ordentligt först klockan 10.30 men har sedan suttit och skrivit och funderat hela dagen! En snabbvända ut i friska luften bara, sen in igen och skriva! Jag underskattade uppgiften lite och trodde det skulle vara rätt enkelt när jag läst den första gången, men tji fick jag! Jag lyckades iaf prestera nästan 6 sidor text och få med all litteratur utom en av böckerna, så det får jag känna mig nöjd med! 

Jag har ju hittills tyckt att högskolen varit väldigt slö och inte sådär jättetungt, Nicklas brukar säga att jag har verkligen åkt räkmacka igenom studierna! Aldrig behövt anstränga mig särskilt hårt för att klara någon inlämningsuppgift eller examination, men nu attans har det blivit lite tuffare! Matte är inte min grej, så nu är jag seriöst orolig för tentan om två veckor....Jag räknar banne mig tiden "före tentan" och "efter tentan" allt som verkar jobbigt tar jag "efter tentan"....Själva tentan är på 5 timmar och består av typ 5 uppgifter, fatta vilka uppgifter?!? Här kommer en från förra årest tenta...

I en styrelse sitter 5 medlemmar. Medelåldern och medianen är 44 år och variationsbredden av åldrarna 38 år. Ordföranden som är äldst är 63 år och avgår. Han ersätts av en ny ordförande som sänker medelåldern till 40 år. Övriga styrelsemedlemmar sitter kvar. Den nya ordförandens ålder utgör den nya medianen och variationsbredden är nu 31 år.
a) Hur gamla är styrelsemedelmmarna?

Ja, den som känner sig manad kan gärna lösa den och maila svaret till mig :) 

Det är ju liksom svårt på två sätt, dels veta vad ska räkna, dels hur man ska räkna....

Ja, det var lite om vad jag gör på dagarna....när jag inte tar hand om huset/hunden o husse förståss :) 

I morgon är det tävlingsdax!!! Debut i Lkl2...bättre sent än aldrig, hon blir ju 4 år den sista mars! Men det har banne mig inte gått att tävla henne innen, antingen har hon inte legat still eller så har hon typ bara legat still...men nu håller vi alla tummar! Säsongen är lång och jag har bokat in ett gäng tävlingar, så nog ska vi ha vårt LP i år, vågar vi oss dessutom på en start i trean vore ju livet kanon! 

Idag vilar vi oss i form, har kört två genrep, ett här på parkeringen i känd miljö och med Nicklas som tävlingsledare, och ett i Insjön i en för henne helt okänd mijlö, jag tyckete hon skötte sig jättebra! Iaf rent miljömässigt, sen kan man ju önska lite mer av själva lydnadsprestationen....men skit samma! Hon var glad och pigg vilket jag tycker är huvudsaken! Sen vet jag att hon kan klara ett 1:a pris bara hon gör som hon brukar och det är faktiskt inge skryt! Om hon gör som hun brukar å har vi vårt förstapris! Nu sticker jag ut hakan rejält, men min filosofi är ju att jag går inte ut på en tävlingsplan med en hund som inte kan momenten! 

Sen kan ju folk alltid klanka ner på mig för att hon är 4 år och "bara" tävlar tvåan, men varsågod och gör det! Jag har ett annat liv än hundträning också... Jag har ändå valt en rottis för jag gillar en hund som är tyst och fungerar i den miljö som är hennes huduvuppgift, nämligen bevakningen!

Ja, det var lite gnäll, lite "sticka ut hakan" och lite allmän uppdatering om livet här i Fromhem! Jag återkommer i morgon kväll med resultatet, som nu INTE behöver vara positivi bara för att jag stuckit ut hakan lite...:) 

På återseende!  

Viktbloggen uppdaterad också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0