Nu var det länge sen....

...det blev något skrivet! Men nu kommer iaf en uppdatering om livet i Fromhem :)

Sista veckorna har bestått av väldigt mycket pluggande, inlämningar och examinationer och till sist nu en hemtenta, så det har varit mycket skrivande på skolarbete och då har jga inte riktigt haft ork att sätta mig och skriva ännu mer när jag väl var klar med det!

Vi har som sagt haft en examination i friluftsledarskapskursen, vi skulle hålla en halvtimmes lektion om olika ämnen, jag hade fått utrustning som mitt ämne....inte helt lätt! Men sen kom jag på en kanonbra grej! Jag låtsades att mina kursare var föräldrar på föräldramöte inför terminsstart där inriktningen för terminen skulle vara friluftsliv, så jag höll en liten lektion i olika material, Ull, Bomull och Fleece plus att jag visade upp alla kläder som en 6-åring normalt behöver ha med sig när det är "ute-dag" på schemat.

Det blev riktigt bra och jag är riktigt nöjd, jag pratade väl lite väl fort kanske....men det är ju inget ovanligt ;)

Helgen ägnades åt div sociala tillställningar, lördag fm var grön verksamhet, skytte som stod på schemat...i HÄLLREGN, herregud var blött det va!!!! Det var så blött så klisterlapparna inte fäste på tavlorna...och då är det blött vill jag lova! Men nyttigt att inse att vi nog står oss rätt slätt om det hällregnar och det blir man/man situationer....för fy tusan vad halt och svårt det var att mantla när allt var blött.

Lördagkvällen var det 30-årskalas i Västerås för Nicklas bror, en mycket trevlig kväll! Jag kände inte så många, men det blev trevlig ändå!

ja, sen var det måndag igen....och min enda vecka sommarlov! d.v.s glappet mellan skola och sommarjobb....eller om man ska vara helt ärlig, en vecka utan inkomst :( Det är nog fasen det jag ser fram emot mest när jag pluggat klart! Att få en inkomst som gör att jag inte hela tiden behöver känna mig beroende av Nicklas...Visst betalar vi räknar och delar på alla kostander  gemensamt...men det är ju lite trist att inse att mer än hälften av inkomsten går till räkningar. Studielån när man har hus, familj, bil och sommarställe är ingen hit, att få ut 8000 kronor i månaden är inte så mycket...Tur jag gifte mig rikt :-D

Nåväl, en av mina sommarlovsdagar var jag på Åsen och byggde kök!!! Det kök som jag alldelles själv burit upp till stugan, något jag nu inser verkligen var en bedrift! För nu när jag skulle lyfta runt paketen för att kunna börja bygga så orkade jag knappt lyfta dom?! Kan ju bero på att jag kanske var lite irriterad och använde en del adrenalin för att orka bära upp alltihopa till stugan?!

Här är alla paket, å så centrumlisa förståss.....hon var måttligt nöjd med att bara ligga stilla och inte vara ivägen...

 


Här är min till-kittade arbetsbänk, en gammal matta blev underlag för att skydda bordet och så riggade jag sopsäckar för att kunna sortera papp och plast var för sig redan på en gång! Kände mig så duktig så :)




Första lådan på plats!!



Jag kunde konstatera att IKEA's kök inte är så flexibla till sin natur......Herregud, försvarsmakten framstår ju som rena heffaklumpen till skillnad från IKEA som då är fyrkantigast av fyrkantiga....Men med lite envishet, en någorlunda fungerande hjärna och en bra skruvdragare löste det sig till slut :)

Rätt som det är där mitt i allt skruvande hör jag Dizni syssla med något något ute i köket......
Ja, ni ser ju själva vad det var som gjorde damen lite upprörd!?!

Min teori är att det sprang möss i röret som gjorde henne lite konfunderad!? Avloppsröret har ju liksom stått där x antal gånger vi varit ut förrut?!

Nåja, jag gillar iaf hennes sätt att ta sig an problemet..."Usch vad äckligt, jaja, matte kanske fixar??? Nehä...jaja, då fixar väl jag det själv då! Jahaaaaa, va det bara avloppsröret?! Okej, klar, då går jag!" 

Roligast är när det knastrar till i spisen på andra sidan väggen och hon ryggar till :) 

Det blev ju lite tråkigt att vara hund när jag bara stod och monterade skåp, så vi kastade lite boll också....med mindre lyckosamt resultat?!?

Hur fasen lyckas man att träffa mitt på trädet?!?

Kast med liten boll var liksom inte riktigt min grej i gympan...fast jag kanske borde träna lite???!!!!

Vi gör ett nytt försök....och vad händer då???????? Jo, jag lyckas pricka ett annat träd!? Borde kanske köpt en lott.....


Hon har så fina små rådjurshopp när hon far fram i skogen!

Idag har vi slappat och slöat nästan hela dagen, Nicklas och jag åt lunch på frick's, sen har jag uppdaterat hemsidan lite! En ny "flik" har skapats om de kommande valpplanerna för Dizni! Klicka här för att komma till sidan 

Kvällen ägnades åt ett litet spår här hemma, inte så långt, kanske 300 meter och bara en timmes liggtid, men ändå! Jag hade trixat lite och gjort ett upptag på gräsmatta (där det dessutom gått ett gäng människor efter att jag la ut spåret, det blev värsta autobahn där...) sen gick spåret ut över fotbollsplanen där det var fotbollsturnering igår, vidare över asfaltsvägen och vidare ut på ängen, över en ny väg och sicksack mellan lite björkar innan det fortsatte över asfaltsparkeringen vid kyrkan, vidare upp för trappan till kyrkogårdsexpeditionen, runt huset och upp på deras lunchställe och sen vidare hemmåt över vägen igen och in på gårdens parkering för att avslutas strax utanför tomten igen, gillar att bo som vi gör där spåren kan börja å sluta precis vid dörren :)

Dizni den lilla skruttungen löste det sååååå fint! Det var lite svårt att fästa i spåret när det varit så mycket rörelse i det efter att jag gått, hon slår lite fram och tillbaka över spåret, men tar alla svårigheter utan större problem! På ett ställe slog hon några lovar, bl.a. kollade hon lite McDonalds-skräp som folk slängt ute på parkeringen, dock utan att plocka upp något! Kändes skönt att hon inte tog upp något, hade vi varit på promenad hade hon garanterat gjort det...

Trappan upp var inga problem, hon tog helt enkelt vägen via rabatten bredvid, vilket är helt logiskt då det blåste åt det hållet och vittringen fäster bättre på blommor än på en trätrappa....

Det var länge sen vi spårade hårda spår, så jag är mycket nöjd med hennes prestation!!

Jag hade hoppats hon skulle hålla sig lite lugn, började ju dagen med 30 minters jogging, pls en eftermiddag ute i trädgården och så då spåret....men tji fick jag!

Nu på kvällen har hon hunnit tugga i sig ett gäng riskakor med gräddfilsmak, tuggat på ett papperskompendium och slaktat en rulle med leukoplast.....?! Rullen spottade hon ut men själva tejpen ligger i tryggt förvar i hennes mage...

Som avslutning visar jag lite bilder från igår! Hon är så himla lik mamma Clara på bilderna!!!


I morgon tar vi en snabbrunda till Åsen innan Nicklas ska jobba, eftermiddagen ska jag ägna åt att göra Jansson?! Har aldrig i livet gjort en Jansson, men det är väl bara att läsa recept, å det kan jag ju!!

På återseende!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0