Lite blandade funderingar....

Efter löpningen i morse satt jag en stund på trappan och filosoferade....

Jag funderade på hur många timmar jag egentligen suttit på vår trapp??? Många långa samtal och diskussioner har förts sittande på trappan. Glädje har delats och sorg har också delats, det var exempelvis på trappan jag satt när systeryster ringde och berättade att jag skulle bli moster! Det var på trappan vi satt när mamma kom och berättade att mormor dött.....Det var i trappen vi satt när Arrac såg till att farbror Mats fick kaffe över hela sig när han i sin kärvänlighet skulle hälsa :)

Många kaffekoppar har druckits där genom åren, tidigt på våren när man måste ha kudde för att inte frysa om baken, och nu på sommarn kudde för att inte bränna baken på stenarna!!!

Det står ju ett bord bara några meter bort, men ändå sitter vi oftast på trappan?! Märkligt.... Iof så har man ju uppsikt över "ägorna" på ett annat sätt från trappan....



En taskig mobilbild på trappan.....Den riktigt skarpsynta ser ändå kaffeglaset som står på andra trappsteget;) Fågelholkarna på bänken till höger ska ut till Åsen och sättas upp, tack pappa för snickringen!! Den röda vattenkannan orsakade STOR diskussion när den inköptes, kära maken tyckte det funkade med en grön i plast för en spottstyver av priset för denna röda vackra skapelse :)



När bild på den högra sidan av trappen!  

Vi inte bara fikar på trappan, i morse stretchade jag i trappan, innan duschen målade jag tånaglarna sittandes i trappan. Medans lacket torkade läste jag tidningen...

Jag filosoferade vidare och funderade på hur det är hemma hos mamma o pappa, var sitter vi där? Jo, på framsidan sitter jag ofta på trappan?!??? (det kan ju bero på att sittplatserna är lite begränsade...men jag trivs helt enkelt att sitta lite lägre än övriga....) Baksidan har ingen trappa, så där sitter vi nog mest som folk i allmänhet, i soffgruppen.....Men det finns ett litet litet steg ner från trädäcket ner på gräset, och där sitter vi ofta!


ja, ni ser!!! 

Jag fick dessutom mms från mamma, och var sitter Tuva o Axel?? Jo, på trappan och fikar?!



Under tiden jag författade detta inlägg ringde Anna, och var tror ni hon satt? Jo på sin trappa?!? Vi diskuterade detta fenomen en stund och hon kom med ytterligare en aspekt, och det var att det är nära in för att hämta det man allt som oftast glömt inne!

Undra om det är så att man väljer det som "känns bäst" oavsett möblemang? Jag funderade vidare och tänkte tillbaka på när vi bodde i Svalboet, då satt vi hellre uppe precis utanför dörren på vår ljugarbänk än några meter bort på den fina uteplatsen??

Ja, lite funderingar såhär från Fromhem.....Dizni tycker förövrigt det är bra att jag planterat lite krukor så hon har något att syssla med....dock tycker hon det är fullständigt onödigt att jag satt massa grönt tjafs ovanpå jorden och gödningen....*hmpf*

Mina fina kaprifolbuskar växer så det knakar, och jag har sett att dom satt knopp, så snart snart kommer det spridas väldoft i Fromhem igen! Härligt!

I morgon ska jag åka till Falun o titta på spårtävling i Falun, efter det åker jag vidare till Borlänge och Rommehed för att fira nationaldagen med musikkår och krutrök :)

          På återseende!!


Kommentarer
Postat av: Josefin å Cpeja

Sååååååå spännande med Dizni-bebisar. :)Det är onekligen något speciellt med trappor!

2010-06-06 @ 21:41:24
URL: http://cpeja.blogg.se/
Postat av: Eva-Mari

Ha, ha....ler, jovisst vet jag att han är en händig karl. Då förstår du nog att han blir både svettig och slut när han gjort allt som hans påhittiga fru hittar upp! =O).

Och nästa helg har han och sonen ett mastodont jobb att göra med att anlägga nästan 400 kvm gräsmatta som just nu är en jättefin kullrig åker med gula vackra blommor på.....=O/



Visst är det härligt med trappor, bara att slå sig ned och dricka en kopp kaffe, the, drink, glas vin etc. super!



Kul att läsa din blogg. Ser ut att vara mysigt där ni bor. Tack för dina fina ord om vårt hus och min blogg. Ha en bra vecka! / Eva-Mari

2010-06-07 @ 20:14:48
URL: http://www.malargarden.blogspot.com
Postat av: Madelene Melker & Milton

Vilken fin trappa ni har! =) Jag skulle nog sitta oftare i vår om den vore sådär fin...men kanske en vacker dag när verandan på framsidan är omgjord! =D

2010-06-09 @ 10:54:18
URL: http://maddy81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0