Ja, vad händer i Fromhem?

Ja, det kan man fråga sig....Inte mycket känns det som, men ändå lyckas jag fylla dagarna!! Inte så att jag latar mig, jag går och småplockar mest hela tiden!

Det har ju som bekant blivit nytt år, så det är lite pappersjobb med de olika föreningarna, det är visserligen roligt men det är drygt att vara beroende av andra och sitta och vänta på grejer för att färdigställa de olika dokumenten.

I skolan är det just nu väldigt lugnt, jag har nu exakt 5 dagar helt ledig!!!! Avslutade en kurs i går och börjar nästa på måndag. Senaste kursen avslutades med en uppsats som opponerades i går, jag fick bara några få kompletteringar så det var snabbt avklarat på förmiddagen, innan hundträningen började ;)

Träningen kunde vi iof ha skippat, lilla fröken löper och vill helst bara ligga i soffan och slöa....synd bara att matte är av en annan åsikt *hihi* Men med köttbullar går det ändå rätt bra att prestera! Har kört mycket fjärr och inkallning med ställande...fungerade väl inte sådär jättebra alla gånger, men det börjar iaf lossna!

Annars så är köket snart snart klart!!! I går morse 7.20 kom snickarna på återbesök och satte upp skåpet ovanför kylen och dekorlisten som fattades. Så nu väntar vi på elektrikern som ska sätta spottar under skåpen och lite elutag, nu är det drygt att ha skarvsladd över golvet.....Målaren ska komma och måla sista taksockeln och till sist plattsättaren som ska sätta kakel! Vi valde igår...små gråa plattor, typ 2x2 cm, vi hade lite budgetbegränsningar tyvärr...annars hade vi valt något heeeeelt annat! Men jag har ingen lust att betala extra för något som vi inte kan ta med oss när vi flyttar...Som ni märker är det inga bilder på köket, jag tänkte vänta tills det är helt klart innan jag lägger ut några, så ni får vänta ett tag till :)

Jag passade på att shoppa lite fina nya blommor och krukor när jag var i Falun i måndags, nu ska vi bara slänga ut julstjärnorna.....vill inte riktigt skiljas från julen o mina drygt 70 tomtar....jag GILLAR mina tomtar!!! Å gran o ljusstakar :( Menmen, det dröjer ju bara 11 månader innan vi ses igen.....

Sen har vi skaffat köks-TV också, riktigt najs att kunna kolla tv och laga mat samtidigt! Det är ju så mycket annat som man gör i köket också, köket är verkligen mittpunkten i vårt hus, så det passar perfekt att ha en tv där.

Nej, i morgon tror jag det blir en liten impulstur till Insjön....ska leta efter en liten bärbar cd-spelare som passar i köket, den vi har nu är lite stor, sen finns det säkert nå fint på fabriksbutiken också ;) Kanske en tjusig liten Pappelina-matta till köket?!?

Nej, nu ska jag gå sista lilla svängen med Dizni, på återseende! (Uppdaterar vikt-bloggen innan jag går:) ) 

Kommentarer
Postat av: Anna & Lovis

Så där ja...

Fick sig en känga för att fått vänta på uppgifterna.. Men men, tillslut så!

Hoppas du hittade nåt riktigt fint att shoppa!

2010-01-14 @ 18:27:49
Postat av: Carolin

Nej Anna, det var inte dej jag menade, jag sitter som sekreterare på fler ställen.....du hade ju dessutom en god anledning till din sena lämning! Som inte ens va sist!! Så det var inte riktat till dig!

2010-01-15 @ 16:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0