Några dagar närmare jul :)

Tiden bara rusar iväg!!! Tur det inte är så mycket i skolan just nu, det är så mycket annat roligt att syssla med på dagarna :)

Har hunnit en härlig långpromenad med Nicklas och hundarna, dock var det lite kallt, nästan 20 minus! Men det hindrade inte oss, hundarna klagade inte heller :)



Vi började vid springkällan, den är cool när den frusit!





Planen var också att ta årets julkortsbild, gick ju "sådär" bra....men skam den som ger sig, resultatet blev rätt bra! Det kommer väl kanske indimpande vad det lider :)



Denhär bilden säger nog en del......Rätt festlig om du frågar mig :)

Annars så har jag bakat, en laktos o glutenfri saffranskrans! Den blev jättefin och smakade helt okej, inte som "vanligt" men bra! Sen skulle jag baka spritskransar.... I visst seger-rus efter de lyckade kransarna blev jag nog liiiite övermodig....Spritskransar är alltså mördegskakor smaksatta med bittermandel, dessa skall sedan spritsas ut och formas till ringar eller ess! Det var i just detta moment det inte riktigt gick som planerat! Degen blev jättehård och gick alltså inte att spritsa, jag försökte verkligen på alla sätt och vis, men spritsen ville inte som jag ville.... Spritsen är alltså inte en sån spritspåse utan en gammal hederlig modell med en vev som man vevar fram degen med.

Det slutade iaf med att spritsen som är av aluminium gick tokmycket sönder! Det resulterade senare i ett antal vändor ner till källaren för att hämta både skruvstäd och en hammare för att kunna laga spritsen! Komplett med lite attack-lim har jag nu en sprits som inte riktigt ser så bra ut, men den fungerar :)

Har slagit in lite julklappar också, gjorde där det konstaterandet att brun packtejp är en bra hjälpreda i paketinslagning! Men nu är iaf alla julklappar inslagna och ligger i stora julklapps-säcken och väntar...



Det var en fin promenad :) Ett lätt frost-täcke och lite snö, alldeles FÖR lite snö om ni frågar mig, men idag har det kommit 2 dm snö :) Häääärligt!!

Dock har Spajk lyckats tappa bort en kong längs kyrkudden idag :( Dumt! En pipis är väck också, men den ligger iaf någonstans i trädgården!


Fina fröken!!!!


Å så knoll o tott på samma bild :)

Nu väntar lite läsning av skönlitteratur inför tentan på måndag, men det kan man ju göra mellan promenaderna i den härliga snön :) Förstår inte folk som klagar på snön hela tiden, det är vitt och vackert, snön isolerar allt ljud så det är tyst och vackert överallt! Skottningen ger gratis fysträning :) Hundarna får finfin träning av att pulsa i snön, vi människor får också fin fys :)

Det var iaf en liten snabbuppdatering om livet i Fromhem!

På återseende!!



Kommentarer
Postat av: Angelica

Mja, nästan. Båda föräldrarna är öläningar, men jag är född och uppvuxen i kalmar, och några år inne i småländska skogen (Nickebo), men familjen flyttade tillbaka till öland för dryga 8 år sedan :)Häftigt att båda är härifrån! Kör försiktigt :)

2010-12-19 @ 19:33:08
URL: http://samiogrimm.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0