Laddad men lite nervös!!!

Sitter här och väntar.....och väntar...och väntar! På att tentan ska läggas ut, den ska skrivas och lämnas in och sen är det bara en bilduppgift kvar innan jullovet, som förhoppningsvis är mitt sista?! Herregud vad fort åren gått, 3 år har jag pluggat! Jag måste erkänna att det varit myyyycket lättare än jag trott! Nicklas säger att det är för att jag inte pluggar ordentligt, men hittills godkänt på alla kurser, nästan helt utan kompletteringar! Förutom dendär j*vla matte-tentan! Men den är också godkänd och ett fint G i kursintyget :)

Dagens tenta ligger ute i 4 timmar, sedan stängs den....känns lite nervöst! Jag har som ni ser laddat med alla böcker, både skönlitteratur och faktalitteratur, snyggt och prydligt uppradade bredvid datorn.



Lite fika för att kunna sitta i fyra timmar, kaffe, julmust, clementiner och en påse julskum :) Jag kan iaf inte skylla på sockerbrist om jag missar den!



Sen såklart har jag ju alla tre syskonbarnen med mig, jag har ett litet flipp-album bredvid datorn, så när energin tryter så bläddrar jag lite mellan bilderna och väljer en ny bild, idag är det Tuva som får hjälpa till med energin! Men Axel och Amanda finns också med såklart!

Annars är det snart jul :) Fromhem är pyntat och klart, julklapparna inslagna, julbreven skickade, det digitala julkortet fixat, det ska bara mailas iväg i dag. Några få utvalda får familjen Froms julbrev, andra får en digital variant på det såhär i miljötänkandets tider, och så ett gäng hundvänner som får vårt digitala julkort, när jag mailat iväg det lägger jag ut det här på bloggen så alla får se!

Att skicka ett julbrev kanske verkar lite märkligt, men det är en tradition vi "lånade" av en underbar konfirmationspräst, dom skickar julbrev där dom summerar året och önskar alla en god jul! Mycket trevligt!!

Nej, nu är klockan tio i tio, och klockan tio ska tentan finnas ute, dax för ett sista toalettbesök, en koll på hundarna och sen är det bara att skriva så fingrarna glöder :)

på återseende!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hoppsan, det var en rejäl kille! Var tvungen att ställa honom på vågen, och Grimm väger tydligen 13,2 kg..Ja det skulle vara kul meden kennelträff! Funderar på att åka upp och tävla lydnad i körhuset i vår. Har för mig att det var någon tävling framåt februari/mars? Verkar vara allmänt dåligt medlydnadstävlingar i vår..



2010-12-20 @ 19:11:34
URL: http://samiogrimm.wordpress.com
Postat av: Veronica

Hoppas tentan gick bra :)

2010-12-20 @ 22:01:48
URL: http://veronicamedc.blogspot.com
Postat av: Therese

Hmmm TRE syskobarn, Agnes då ??!! Hon blev mycket förnärmad. Hoppas att tentan gick bra iallafall. Kram

2010-12-22 @ 11:02:21
Postat av: Camilla

Hehe....tena på FB :) Härligt upplägg runt arbetet Carolin.

Varmt tack för kramen och julhälsningen <3

God -jul till er med!

Vi ses till våren (och värmen) på lydnadsplanerna runtom :)

2010-12-22 @ 11:14:22
URL: http://gizmobus.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0