God Jul och Gott Nytt År!


ÖNSKAR ER ALLA EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!!!!




Vill ni se korten i större format så klicka på miniatyrerna....



Det är så kul att sitta å pyssla med bilder!! Jag är inte så duktig, men kul är det!

Bilden till höger är rätt mycket fixad, egentligen är det en annan bild på Spajk där, men han ser helt knäpp ut, så då klippte jag in en annan....originialt är dessutom spegelnvänt, men det är ju bara att vända på!

Sen ser den noggranne att "skogen" till vänster, under texten är samma lilla bildsnutt som är kopierad tre gånger...men vad gör väl det om hundra år??? Tänk vad man kan göra??

Det svart/vita är en färdig bakgrund som jag bara spegelvänt och kopierat, klippt in hundarna och skrivit en textruta, lätt som en plätt! Inte lika snyggt om ni frågar mig.... Jag gillar det i färg bättre, eller???

Dizni är ju lätt att ta kort på, men det där lilla popcornet som flyttat in här...nja, han behöver träna lite mer ;)

Å så detta fenomen med julkort...jag är en stor fan av julkort, älskar att få julkort och det första jag gör när jag kommer till mamma är att sätta mig och gå igenom julkortshögen, men i år har vi knappt fått några alls?!? Jag håller med om att det är slöseri med pengar, och framförallt, miljön att skicka julkort som transporteras över landet med bil och smutsar ner miljön, men det är ju såååå roligt att få riktiga julkort!!! Vi skickade våra "vanliga" julbrev till ett gäng, några fick det digitalt och så skickade jag ett helt gäng digitala julkort, samma som ligger här. Men först ut via mail, sen via facebook och nu till sist hamnar dom här!

Facebook har ju också gjort att jag fått kontakt med människor som jag träffar då och då, både hundfolk och hemvärnsfolk och gamla klasskamrater som jag inte sådär tjenis med att jag skickar julkort till, men då är ju mail/fb jättebra!

Nu sitter jag här och väntar på att Nicklas ska komma hem, förmiddagen har gått helt enligt planerna, förutom då att termometern visade 29.9 härliga minusgrader?!? Hundarna fick vackert hålla sig inne en stund extra, men inte hjälpte det, det var fortfarande typ 27 grader när jag gick ut, inte märktes det på dom att det var ap-kallt ute??? Dom var helt oberörda..... Annars har jag hunnit packa och göra klart för avresa, det är en del grejer som ska med, och en massa skrymmande färgglada paket förståss :)

Nu ska jag gå och lägga fram jesusbarnet i julkrubban innan vi åker! Nicklas überpetig sa att det inte fick ligga i krubban innan det är fött! Jaja, liiiiite rätt kan han väl få ha! 

Vi har en jättefin julkrubba med lösa figurer som Nicklas köpt i Palestina, fint ska det vara!!

På återseende!!!   




Kommentarer
Postat av: Therese

Jätte fina julkort !!

Tur att ni har fått "riktiga" julkort av Amanda och Agnes. Jag håller med dig det är kul med julkort och roligast med egengjorda.



Kram

2010-12-22 @ 13:09:36
Postat av: Camilla och Lennart

Ja visst är de kul med julkort, men själv har jag varit en dålig människa i år och inte skickat några, gjorde några tappra försök till att knäppa fina kort men min dåliga kamera gjorde bara suddiga bilder, eller om de va hundar och ungar som inte satt still, så jag gav slutligen upp men tänkte börja träna dom nu inför 2011s julkort;)

2010-12-26 @ 20:00:04
Postat av: Lina

Och enligt ryktet kom mina julkort EFTER jul. Haha. Jag är en dålig fd brevbärare som inte postade dem i tid.. :)



KRAM.

2010-12-30 @ 10:07:00
URL: http://www.linaleverlivet.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0