Snart snart snart!!!

Flyttar Spajk in :) Vi längtar bara liiiiiiiite!!!!

Det känns som vi har kolla på det mesta, försäkring fixad, vi kollade noga och jämförde de olika villkoren, men de är rätt lika, skiljer sig lite grann på ersättningsnivåer och på vad som ingår i grundförsäkringen. Till slut föll valet på Agria....Vi hade Dizni i Agria först, men sen tog dom bort ersättningen för livmoderinflammation så då ville uppfödar-Anna att vi skulle byta till Folksam! Men nu är iaf Spajk försäkrad i Agria!

Jag har fördjupat mig matfrågan....herregud vilken djungel, valet föll på royal canin medium junior!

Har lusläst innehållsförteckningar och jämfört olika sorter....


Dizni äter ju royal canin och funkar bra på det, plus att det finna att köpa här i lilla Rättvik....

Vi har lånat en bur, vill inte att han ska åka ensam bak i bilen, så vi har lånat en bur som vi kan ställa i baksätet. Vi åker ju båda två och hämtar han, men rätt snart efter att han flyttat hit åker jag och han på liten minisemester själva, och då vill jag kunna se vad han sysslar med!

Vi har köpt koppel....ett tjusigt lila :)




En fin liten tävlingsbok också.....



Så det enda som fattas nu är helt enkelt Spajk :)


Spajk är han i mitten!

Två sovande små bruningar! Enligt uppfödare Maria så sover dom!?!

bilder lånade av Maria på kennel Meringa

Å så den ständiga frågan.....är Dizni dräktig eller inte????
Förhoppningsvis får vi svaret i morgon, då är det ultraljud bokat :)
Jag kommer inte uppdatera bloggen förrän söndag, vi är på SÖF torsdag - söndag...men då lovar jag en liten snabb uppdatering!

Annars då? Jo, jag förbereder skolan så gott det går....har läst allt till första veckan och ska titta lite på det som kommer! Känns skönt att ha det klart.....

Nu väntar en djupdykning ner i alla gröna kläder så allt är klart till morgondagens drabbning...
håll tummarna att vi slipper regn!!!!

På återseende!!


Kommentarer
Postat av: ann

Guuud va spännande med en liten en ...det är ju så mkt som måste fixar man oftast är det ju lita skoj att fixa och dina medans man väntar =)

och va sööt han är =) håller tummarna att Dizni är dräcktig också!!

Ann och Lowa

2010-08-27 @ 17:36:20
URL: http://lowaswebb.net
Postat av: Therese

Då är ni lika förberedda som vi är, sängen är bäddad, bilstolen på plats, kläder inköpta och tvättade, blöjor på plats. Vi kan bara inte fastställa leveransdatum.

2010-08-29 @ 21:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0