Tänk om........

...det gått som planerat?!?! Då hade jag haft en SE UCH snarkandes vid fötterna, nu har jag bara en rottis som är snygg nog att vinna sin klass, men för ful för att bli champion!

Helvetes-jävla-skit-domarejävel!! Jag brukar ALDRIG säga nått om bedömningen, men idag var det f-n förjävligt! Jag ger mig fasen på att han hade en burk med lappar under bordet där han inför varje hund som kom fram drog en lapp och så fick hunden helt enkelt den bedömning som stod! Idag var det verkligen ett lotteri! Annars brukar man ju se en röd tråd att domaren gillar vissa typer av hundar, men här var det verkligen ett lotteri! 

2 av 3 brukshanar skickade han ut på tvåor, den som blev kvar fick cert och blev champion....men tikarna fick båda släta ettor?! Jaja, det är väl bara att ta nya tag, men jag tror att OM vi inte fått domarändring p.g.a askmolnet så hade vi haft en kroatisk domare och utländska domare brukar inte snåla med certen...!

Dessutom orsakade domarbytet även ett ringbyte, nu sprang vi i en ring utan mattor, så det var ren betong och snoooorhalt! Många många hundar halkade och blev rädda! Dizni halkade också lite men klarade sig hyffsat bra ändå.

Kritiken såg iaf ut såhär:
4 år feminin tik. Kunde haft mer massa o benstomme. Ganska bra huvud, mkt bra hals och manke. Tillräckligt stark rygg. Tillräcklig bröstkorg. Ngt tunn benstomme. En aning lång i länden. Balanserade vinklar. Rör sig med ganska bra steg. Något lös i fronten.

Jag hade som sagt bara en motståndare, Ann och Lowa så vi höll varandra sällskap och hade jättetrevligt! Alltid trevligt när ens konkurrenter bara är konkurrenter I ringen och inte utanför!

Nu blir det sådär svårt i min planering....jag hade ju hoppats att vi var klara med detta vänstervarvande, iaf klara i den mening att vi hade våra cert. Jag har anmält till en utställning till den 16:e maj, men den är dagen efter en bevakningstävling....och jag kan inte åka på båda! Så jag hoppas egentligen att jag inte kommer med på bevakningstävlingen så vi kan åka på utställning istället.

Sen är jag anmäld till Sundsvall också den 23 maj, och där är det också en bevakningstävling dagen innan i Ljusdal, så jag kanske ska hoppa bevakningen den 15 maj och chansa på att vi klarar en uppflytt i Ljusdal?!?

Jaja, jag får fundera på hur jag ska göra....Jag hinner ju få pm till båda bevakningstävlingarna innan jag måste bestämma mig.

Helgen i övrigt har vi tillbringat hos svärföräldrarna i Västerås, lika trevligt som alltid! Lördagen åkte vi till IKEA för att försöka hitta något kök till Åsen, inte helt lätt men jag tror vi lyckades till slut! Nu ska vi bara fundera på om vi ska åka och hämta det eller om vi ska beställa hemkörning....

Veckan som kommer börjar rätt tufft, måndag är det "inne-dag" på högskolan 9-17 för att sedan avslutas på Distriktsmöte i Borlänge, tisdag börjar med fältstudier 8-10 för att sedan fortsätta med friluftsledarskapskurs 11-18, ev. avslutas dagen med lite grön planeringsverksamhet. Onsdag är det "inne-dag" på högskolan igen 9-16 för att sedan avsluta dagen med lite hundträning på Falu BK....

Torsdag ägnas åt renskrivning av fältstudien och kvällen tillbringas på klubben där det är både styrelsemöte och medlemsmöte....fredagen blir det köksinköp om vi inte tar en hemkörning, valborgsmässofirandet blir på klubben i goda och glada vänners lag. Lördag är det tävling i Falun och söndag är det målning på Åsen!  

Ja, det var i stort vad som hänt och vad som kommer hända! På återseende!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla & Nixx

Fy vad tråkigt att du inte fick ett cert.

Men ni kommer snart att få det.

Kram

2010-04-25 @ 22:28:53
Postat av: Josse

Vad tråkigt!!! Men innebär det att du kommer ner i Kristihimmelfärs....??



Kram

2010-04-25 @ 22:57:43
Postat av: Anna & Lovis

Snål dommar var lindrigt sagt!!!

Du visade Dizni jätte bra, o hon var helt klart värd ett cert!! Trodde det skulle ligga en champinjon bak i min bil på vägen hem..

Skam den som ger sig!

Kram

2010-04-26 @ 08:29:48
Postat av: ann

Du..jag har kollat lite på denna domare på SKK..han har dömt rottweiler TRE ggr...totalt 54 ST...och år 2008 delade han ut två CERT...wow...



och MKT snålt med HP eller CK överhuvud taget...inte många btkl/Bhkl på hans utställningar inte...det är ju bara att konstatera att vi hade ren OTUR...riktigt riktigt SURT..ush men ni kommer igen ..och jag blev glad då jag hittade en klockren uställning jag tänkte åka på , inte så långt och rätt datum och allt..och vilken domare tror du det är ..



dom kan fetglömma att ja åker dit !!.haha..



ha det bäst //Kram ann och lowa

2010-04-26 @ 22:58:24
URL: http://lowaswebb.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0