Skriver väl lite här också....

....när jag ändå håller på å skriver!

Jag skriver på en uppgift till friluftsledarskapskursen (vilket ord va??) jag går på högskolan, tänk att man kan få högskolepoäng för nått jag alltid gjort?! När jag är klar med denna kurs, plus en kurs jag gått tidigare så har jag 15 högskolepoäng inom friluftsliv och det motsvarar i tid en halv termins heltidsstudier! Det är rätt häftigt! Jag har läst det mesta av litterturen redan, så det tar inte sådär jättemycket extra energi. Till hösten ska jag läsa en kurs i foto, så då får jag 15 poäng fotokunskap också! Vad jag nu ska med det till?!? Men det är säkert bra att ha.....

Jag lyssnar nu till regnet som droppar så fint på taket, men det gör inte ett endaste dugg! För då försvinner ju snön fortare än kvickt ju! Så när jag vaknar i morgon bitti så hoppas jag titta ut på en snöfri tomt! Jag längtar ut i skogen nu, att gå runt o spankulera utan att ta sjumilakliv genom all snö.....Jag tror dessutom jag såg blåsippsknoppar idag på lunchpromenaden, jag stannade inte och kollade närmare, men på det ställer så brukar det komma blåsippor och jag har sett blad förut. Så nu verkar det som att våren äntligen kommit hit också! 

Dizni fick tok-spatt idag efter promenad och körde ett tok-race på gräsmattan, så vi behöver inte lägga nån energi på att lufta gräsmattan för det gjorde hon så fint så grästorvorna bara flög...knäppfia! Hon njuter verkligen av barmarken och verkar äntligen ha återhämtat sig efter sin skendräktighet. Hon fick ett litet damp-ryck på träningen i går och hoppade och morrade jätteelakt ;) 

Vi har anmält till lite tävlingar nu, den 1 maj i Falun gör vi ett nytt försök med lydnaden och den 15 maj kör vi lägreklass bevakning i Hofors, om vi nu kommer med förståss?! Men vi håller tummarna! Så nu blir det hårdträning framöver...vi behöver lite finputsning på lägre-momenten, men om vi håller i denhär känslan så kommer det gå kanon! 

Vi fysar som aldrig förr, bär klövjeväskor och cyklar för att komma i form, hon svarar jättebra på träningen och har finfina muskler! När hon nu har bättre kondition och inte behöver anstränga sig så mycket i typ spåret så borde ju hennes vilja att jobba öka....vi håller tummarna för det iaf! 

Nej, nu är klockan nästan halv två på natten och Dizni och Nicklas snarkar ikapp i sovrummet, så jag ger mig med skrivandet för idag och kryper ner jag också. Jag har insett att jag är en nattskrivare och skriver som allra bäst när det är alldelles mörkt ute och jag får skriva helt ostört! Undra varför jag utan problem kan skriva sida upp och sida ner mitt i natten men knappt kan få ner ett endaste ord på dagarna?! Märkligt....

Godnatt på er! Eller godmorgon för er som nyss vaknat!

På återseende!!! 

 

Kommentarer
Postat av: Camilla & Nixx

Jaha är det så här du pluggar :)

Tack för en trevlig shoppingdag i går

Kram

2010-04-09 @ 15:26:49
Postat av: Anna Nygårds

Man ska sova på nätterna Carolin ;). Låter kul med tävlingarna .Lycka till! Och jag hänger jättegärna på och tränar så gott jag kan. Hör av er när ni har nåt på G. Jag är ju "ledig" hela dagarna ett tag framöver./ Anna N

2010-04-13 @ 15:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0