Skämmas!

Ja, det borde jag verkligen göra...har inte uppdaterat på eeeevigheter ju! Men å andra sidan så verkar ingen sakna mina inlägg heller ;)

Ja, det har såklart hänt en hel del sedan sist...Tror inte jag skrivit sedan jag gjorde matte-tentan?! Iaf så säger magkänslan att det gick bra...sen återstår att se om det stämmer! Jag tänkte bjuda på en av frågorna...

Till och med när kamelen Desirée är törstig utgörs hennes vikt till 85% av vatten. När hon druckit sig otörstig stiger vikten till 800 kg varav nu 85% är vatten. Hur mycket väger kamelen Desirée när hon är törstig?

Ja, den frågan kunde jag INTE...men som sagt, jag tror resten är avklarade iaf!

Nåja, sen var det ju då dax för lydnadstävling som jag ju inte körde....vilket nu i efterhand känns heeeelt rätt! Vi är inte riktigt i fas jag o lilla fröken...det beror på att hon är skendräktig som aldrig förr! Det verkar dock bli bättre nu, så nu laddar vi för nya tävlingar!

Jag har varit åhörare på en kurs för Frida i skyddet, mycket intressant! Inte utan att man blir lite sugen på en skyddshund! Men nu finns det ju lite andra planer ;)

När väl tentan var avklarad så hade jag tro det eller ej, LEDIGT i några dagar!!! Mitt emellan två kurser som det så fint heter....konstig känsla?! Annars finns det ju alltid någon liten bok att läsa eller något att kolla inför kommande studier.

Vi, jag o Dizni har varit förevisningsekipage för GSU-plutonen i Falun. Hon skötte sig med den äran och jobbade KANONFINT trots skendräktighet! Jag fick väcka henne när det var dax för patrullstig, men när väl hon visste vad som skulle göras så gav hon 100% och visade med all önskvärd tydlighet varför HV har hundar! PG var  såklart på plats och skrev ett litet reportage, inte om oss, men om dagen som helhet läs här

Dizni stortrivdes verkligen bland alla rekryter som ville klappa och gosa med henne, så bättre reklampelare för rasen rottweiler finns inte ;) Att hon dessutom visade sina bra egenskaper som arbetande hund också gör ju inte saken sämre!

En dags sökträning har vi hunnit med också, Dizni jobbade jättefint trots all snö.....Hon visste mycket väl att det fanns en figg i skogen men bara orkade inte springa i snön.....och det kan jag förstå för det var jobbigt att ränna runt i skogen! Snön gick nästan över knäna! Jag gjorde några riktigta praktvurpor vid några påvisningar! Men vad gör väl det när hunden gör det hon ska?!?!

Dizni har ju fyllt år också?! 4 år har lilla fröken hunnit bli...Detta firades som sagt med lite sökträning och sedan en lååång bilresa till småland.

Påsken firades hos mamma, pappa, systeryster +make +Tuva o Axel! Underbara dagar!! Skärtorsdagen packade vi bilen full med fruntimmer och åkte till Ullared, trevligt sällskap och trevlig shopping :) Några tusen fattigare blev jag allt, men trevligt var det!!!

Födelsedagsfirande x 4 hann vi med också, både Pappa, Lars, Tuva och Axel fyller år mellan 23/3 och 10/4 så det är rätt bra tajming på det!

När man bor en bit ifrån varandra som vi gör så blir det så mycket mer kvalité när vi ses, och vi har verkligen njutit av att umgås (iaf jag :D ) Tuva som nu blivit stora tjejen och fyllt 5 år sa till mig när vi var ute och gick: Moster, jag önskar att ni inte bodde ända borta i Rättvik! Vi ses ju nästan aldrig och det är jättejättelångt att åka till er... Blir man gråtfärdig då eller??????? Mosters lilla gullunge....

Kameran var med såklart! Bjuder på några bilder....


Det växer ballonger ur Tuvas öron.......


Axel hittade jord han promt skulle smaka på....


Fika tajm!!!!!!!
Observera Dizni´s fixerade blick....inte för intet hon är instängd bakom kompostgaller!


Tuva brås på mamma och visar tydliga fotbollstalanger!


Mosters gullunge!


Sötare unge får man leta efter.....

Nu undrar kanske vän av ordning varför det är fler bilder på Tuva än på Axel? Jo, Axel hade keps på sig ute och på de flesta bilder syns bara en stor keps :( Och när "ballongbilden" togs på Tuva hade vi varit lite väl exprimentella i våra kamerainställningar...:(

Som ni ser så är det barmark!!!!! Hur härligt som helst, Dizni fick några spårupptag som hon klarade med lite olika framgång.....hon njöt iaf av barmarken!

Några små blåsippor hittade vi också, helt underbart! Med tanke på att när vi kom hem till Rättvik så låg det några dm snö kvar :( Usch å fy! Jag vill ha vååååår nu!

Idag drog iaf den nya kursen igång, verkar bli en bra kurs, så nu är det bara att lägga näsan i böckerna igen...Men lite hundträning ska jag hinna med också! Vi kör rätt mycket fys nu inför säsongen, har hon bra fys kan hon förhoppningsvis lägga lite mer energi på att spåra/söka istället för att med nöd och näppe orka hålla huvudet högt, nu är det verkligen inte så illa!! Enligt sjukgymnasten var hon i topptrim, men lite extra muskler o kondition skadar inte!

Idag den 6:e april skulle älskade fjant fyllt 8 år! Han har det bra nu i himlen, men visst är det fortfarande lite tomt utan han...han var onekligen en mycket speciell herre!! 

Nej, nu ska jag avsluta min lilla resumé och krypa till sängs!
På återseende!! 


Kommentarer
Postat av: ann

TAck så jätte..det smälter nog in så småningom=)



ja..ja skäms över vad vi ''presterade'' där inne i ringen..och ju mera strul det går .ju mera frustrerad och panik-känsla får man..ush...funderar på att ställa upp, när ja står framför...jag kan itne stå bakom...det funkar inte....jag ska ju till Örnsköldsvik-Sollefteå den 17/18..det tar ja som lite semester...



och det var kanske inte mening att gå så, men jag kom liksom av mig själv, blev lite chockad, haha...



underbart med den fina reklamen du ger våran härliga ras...det behövs så mtk ...tyvärr ''syns/läggs det inte på minnet'' lika väl som de mkt få tråkiga saker som händer ibland...Ha de bäst//Ann och lowa

2010-04-06 @ 23:54:20
URL: http://www,lowaswebb.net
Postat av: Lina G

Hej!

Visst känns de där "mellandagarna" ganska välförtjänta... När man gjort klart en tenta och ännu inte hunnit börja med nästa kurs.

Hittade faktiskt inte din adress, men jag skriver min epost här.

Lycka till på vårens äventyr!!

//Lina

2010-04-07 @ 06:23:18
Postat av: Mamma Bitta

Tack själva för en helt underbar påskhelg med allt vad det innebar av mat och trevligt umgänge. Jag håller med Tuva till 100 % att ni bor alldeles för långt bort!!

Kram

Mamma i S.Vi

2010-04-07 @ 08:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0