Äntligen lite bilder!!

Nu har det hänt massa grejer igen....! I lördags var det träff med Askelons, alltid trevligt!!! Vi var en tapper skara som träffades i ett grått och kallt Falun för en genomkörare med Linda Andersson. Jag har inte tränat för henne förrut så det var jättespännande!


Hon har ett tänk jag gillar, så jag lyssnade noga och sög att mig all kunskap jag bara kunde! Vi körde apportering och inkallning med ställande, tyvärr var vi på den plan på Falu BK som luktar jäääääääättegott, den planen luktar jämt! Så lilla fröken var lite nosig vid några tillfällen vilket jag HATAR! Hon brukar inte vara så nosig vilket är skönt, men när det väl händer så är det skönt att kunna tillrättavisa henne. Jag fick jättebra tips på apporteringen som vi ska testa om nån timme på klubben, jag tror att om vi kör som Linda visade så kommer vi snart få en kanonbra apportering, men det tar tiiiid och ska få ta tid! Inkallningen däremot såg vi bara på några gånger hur hon snabbt började inse att hon ska springa snorfort och sen stanna snabbare än snabbast! Vi ska såklart testa det ikväll också! 

På lördagskvällen var det partaj med stort P!! Befälsmiddag med Dalregementsgruppen, tjusig middag på Dalasalen, dans till Borlänge hemvärnsmusikkår och därefter bar uppe på mässen. Alla var uppklädda, tjejerna i fina klänningar och herrarna i m/87! Riktigt riktigt trevligt va det!!! Tyvärr har jag inga bilder......men väl goda minnen :P 

Söndag var det bevakningskurs, och det ska väl villigt erkännas att jag inte var 100% närvarande.....mådde säkert som jag förtjänade! Alla hundarna jobbar jättebra och det känns kanon! Alla är engagerade och ställer frågor och jobbar jättebra med hundarna, trots att dom ännu inte riktigt vet hur framtida hundförarjobb ser ut! 

Jag har ju höstlov denna vecka!! Härligt värre! Började med en lååång härlig frukost med nybakade scones innan vi laddade för storstädning, tvättade sofföverdraget och dammtorkade överallt både uppe och nere. Mitt i en rejäl ambitionsdipp ringde Camilla och frågade efter promenadsällskap, trots regn var det en befrielse att få komma ut i regnet! Hemma igen fick lilla fröken och Nixx härja en stund i trädgården......

Sööööt liten fröken!



Ännu sötare liten fröken......

Fiiina vovvar!


Kiragårdens Nixx


Söta fina kompisar......










Nu väntar lite matlagning, potatismos och ungsbakad falukorv, en favorit som pappa lagar absolut bäst!!! Fattar inte att det ska vara så svårt att göra likadant!? Men ingen kan laga "falukorv i ugn" som pappa! Jag kör men nån halvdålig kopia....

Sen väntar träning på klubben då jag såklart ska testa Lindas nya tips :)

På återhörande!!!!

 


Kommentarer
Postat av: Camilla & Nixx

Vilka snygga blötdjur. Nu är Nixx nöjd efter en promenad, lek och lite träning.

Vi ses på onsdag.

2009-10-26 @ 22:06:40
Postat av: Camilla & Nixx

Vilka snygga blötdjur. Nu är Nixx nöjd efter en promenad, lek och lite träning.

Vi ses på onsdag.

2009-10-26 @ 22:07:21
Postat av: Jessica

Vilka härliga bilder!!!



Ler när jag läser, tre rätters mitt i veckan, du lever ett härligt liv !! Håller på att planera nästa års tävlingar.. funderar på att ha premiären i ridhuset hos er... :D

2009-10-27 @ 09:04:58
URL: http://www.tjw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0