Snö!!!!

Jajemän, nu är det vitt och fint här! Tyvärr verkar det bara var ytterst tillfälligt....termometern visar plus idag, men liiiiite snö ligger det iaf kvar! Tänk vad mycket lättare allt går när det är snö ute!

Det har såklart hänt massor sedan sist! Mamma o Pappa har varit här, tyvärr i ett lite tråkigt ärende...vi var på begravning i Ludvika, det var min mormors bror, eller min mammas morbror som man kanske kan säga också..... Så det var ingen direkt nära släkt, men ändå så är begravningar så ledsamma.

Vi var såklart en sväng till Åsen och fixade lite, bla satte vi upp hyllan jag fixat! Förra ägarna hade lämnat en stringhylla kvar?!? Visserligen i fult skick, men med lite färg, envishet och en tapet så blev den ju kanonsnygg igen! 
 






Annars har jag ju haft höstlov, fast det var ju en vecka sen nu.....Har blivit en dålig bloggare! Men iaf höstlovet var jätteskönt! Jag hade inga större planer utan bara tog dagen som den kom, vilket innebar hundträning och en hel del fika :) Hundträningen i form av detta eviga spårande!! Men vi gör våra små framsteg, har bara kört hårda spår, 300-400 meter långa och liggtider på 3-4 timmar, så det har inte direkt varit lätta spår..dessutom på ställen där det gått folk som typ på golfbanan.....Sen har vi kört lydnad också såklart! Vi är inne i en period av flyt då Dizni har energi till tusen och bara jobbar! Det gäller bara för mig att stoppa i tid och inte köra slut på energin!

Här är fler bilder från Åsen.....nya fina lyktor i hallen!




Här grillar mamma korv....o Dizni såklart väntar på att nått ska trilla ner.....

Pappa o Mamma o Dizni grillar korv!


Jag har ju praktik mån-onsdag, jättekul men lite jobbigt......Jag är ju inte riktigt van att vara igång så länge på dagarna, så jag är lite sliten när väl torsdagen kommer.....Men det är väl bara att vänja sig! Kanske inse att helgerna är till för att vila och inte boka in varje helg med saker som måste göras.....

Nu är jag iaf ledig i helgen!!! Ska nog ta en tur till Åsen på lördag om vädret är okej och på söndag är det bevakningsträning, ett gott gäng som vill mycket! Många glada skratt blir det under en träning, det gör att det känns okej att åka 6 mil ToR för att vara med!

Ja, det var väl allt??!!? Annars får jag väl skriva ett nytt inlägg igen!

På återseende!!!!




Kommentarer
Postat av: Anna & Lovis

Vad kanon fin stringhyllan blev! Du är duktig du!!

Hela stugan verkar vara underbart mysig, men du, får inte Niklas tända dina lyktor om han är vid Åsen själv? ;)

2009-11-06 @ 18:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0