Ännu en vecka....

....nu har det gått ännu en vecka och jag har bara inte haft tid att uppdatera....Men det började ju i lördags med utställningen, jag är jättenöjd med vårt CK!!! Särskilt som vi inte hade fullt stöd från alla håll....Men tji fick alla olyckskorpar, 4:e placerad av nio med CK!! Lilla fröken står sig alltså rätt bra i konkurrensen! Det var en jättefin tik från Energicas som vann bruksklass och tog sitt andra cert! Jag gläds verkligen med alla som lyckas, varför hålla på att vara missundsam, delad glädje är ju dubbel glädje!!

Lördagskvällen spenderades i skogen, endurotävlingen Novemberkåsan gick ju av stapeln i Falun, så i hällregn stod vi i skogen och tittade på enduroåkare som kämpade mot leran och blötan! Tuva tyckte det var lite läskigt när cyklarna kom farande, men Axel tyckte mest det var spännande! Fotovädret var inte så bra......så jag tog inte en enda bild i skogen! 

 
Axel vet hur en köks-soffa ska användas......

Söndagen åkte vi en tur till Lager 157 i Sågmyra, hittade ingenting!! Men åt en god Panini och stoooora chokladbollar innan vå körde hem igen. Kvällen slappade vi och invigde vår raclette-grill, rätt mysigt att sitta vid bordet och laga maten.

Tag lite kort på Axel....Gullunge!!!!



Det har ju blivit massor med bilder på Tuva genom åren...så jag har ett tungt uppdrag att fota Axel också! Han är en mycket tålig modell :)

Nicklas är en mycket stolt morbror




å så sprall-Nicklas........


Kvällarna har bara passerat, måndagen satt jag 5 timmar på klubben och skrev PM till vår lydnadstävling, 55 startande!! Inte illa......Ska bli jättekul! Tisdag hade vi rottweilerklubbsmöte här hemma, så den kvällen passerade också utan större sysselsättningsproblem....onsdag var det föreningsträff, en kväll jag såhär i efterhand hade tillbringat hemma! I går var det styrelsemöte & medlemsmöte på klubben, jag åkte vid 17.30 och var hemma 22! Så här hemma har det inte hunnits med sådär jättemycket, Anna, Robert och Filip kikade förbi på en fika igår, hann klämma in det efter hundträningen men före mötena....

Ovanpå detta har vi dessutom planerat vårt kök....Vi skulle få nya spis och fläkt och Nicklas passade på att fråga om vi inte kunde få nytt kök när vi ändå skulle byta spisen....döm om min förvåning när vi fick löfte om ett nytt kök!! Vi skulle "bara" lämna ett förslag så skulle dom räkna lite på det! Jag trivs jättebra i vårt kök, men ett nytt sitter ju inte helt fel....Det är ju inte bara helt enkelt att på några dagar planera ett nytt kök!
Vi får väl se hur det går...

I dag på förmiddagen la jag ett spår åt lilla fröken, ett rätt realistiskt spår sett ur hemvärns-synpunkt! En övergiven cykel hittas och därifrån utgår ett spår....! Vi patrullerade fram till cykeln och lilla fröken gjorde ett kanonupptag på spåret, hon spårade kanonbra, genom en grind och runt massa byggnader, upp på en scen inne på gammelgården, vidare ut på ett fält och in på en byggnadsarbetsplats, över en väg, fortsätta längs vägen och vidare över järnvägen. Det blev 850 meter långt och låg i typ 40 minuter! Hon gjorde verkligen ett kanonbra spår jobb, precis när vi gick på vägen vid byggarbetsplatsen lät det som dom sköt ksp, gissa om Dizni blev tänd!! Hon for upp och tittade sig omkring!!! Hm....kanske liiiite för het på skott.....Hon fortsatte iaf spåra kanonbra! 

Det känns som vi har ett bra flyt i vårt spårande just nu!!! 

Annars händer det inte så mycket, börjar kika lite på advenstpyssel, hänga fram stjärnor så sladden inte är krokigt, beställt nya gardiner till köket, önskar jag hade lite ork att sy! Köpte ett jättefint linnetyg med tomtetryck på för några år!?!? sedan, men hittills har det legat i sylådan, vi har t.o.m. hunnit byta bord sen jag köpte tyget! 

Nu ska jag klä om innan jag åker ner på samhället och handlar lite, sen är det fika hos Camilla, Eva och Leo.

Hela helgen tillbringas iklädd uniform på minibussutbildning, riskutbildning på lördag och körning på söndag. 

På återseende!!!! 


Kommentarer
Postat av: Camilla & Nixx

Vad stora Axel och Tuva har blivit. Vi får ta och träffas snart igen. Kram kram

2009-11-23 @ 16:09:05
URL: http://nixxman.blogg.se/
Postat av: Camilla & Nixx

Nu har jag läst igen. Vad stora barnen har blivit. Får ta och träffas någon dag igen. Kram Kram

2009-11-23 @ 16:11:11
URL: http://nixxman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0