Min tripp till Härnösand!

Tänkte jag skulle vara lite duktig bloggare o visa er min lilla resa i bilder!

Det började såklart hemma på uppfarten med att Nicklas o Arrac sa hejdå!!


Här har jag kommit en bit på väg...tror jag är nånstans efter Furudal....såhär såg vägen ut större delen av sträckan! Iadf innan jag kom ut på E4:an....då gick det lite fortare :)


Här har jag kommit till Edsbyn!!!!!!!! Fast var det inte Västerås som vann bandy-sm i år???? Så skylten med guldbyn kanske borde plockas ner?


Max i Söderhamn.....Med bus-stop!!!


Alla ställen verkar ha en mer eller mindre tjusig skylt vid infarten...


Ojoj....vääääääldans ont om bensin!! Tur det fanns en OK i metropolen Iggesund!!! Jag passade på att fråga den unga expediten hur lång tid det tog att köra till Härnösand, varpå han såklart svarar "Det beror ju på vem som kör...." Vad annars hade jag förväntat mig av en 20-årig mack-arbetare i Iggesund?!?! Som hade raggarvolvon parkerad bakom macken...typ....men rätt hade han iaf, det tog ungefär 1 1/2 timme!


Här har jag då kommit fram till Härnösand! Här är utsikten från kvällspromenaden, Sida´s huvudkontor...tjusigt värre!
Härnösand är otroligt vackert!! Vandrarhemmet ligger mitt i centrum, precis bredvid domkyrkan, så det känns ungefär som hemma, kyrkklockor som ringer i tid och otid ;) Härnösand är  ju en kuststad så det finns gott om vatten....trevligt! det finns gott om bevarade gamla delar, så det är jättemysigt att strosa runt! Påminner lite om en annan kuststad som också har en särskild plats i mitt hjärta...fast då belägen ungefär 70 mil söderut!


Vy in mot centrum....


Dizni spanar....på måsar!! Hon var mycket intresserad och skulle nog gärna ha jagat dom om hon bara fått!


Här är nån flyg-grej........gissa om Dizni ville jaga???????????????


I sann Dizni-anda måste ju alla bänkar hoppas upp på :)


Sånthär gillas av hundägare!! En kommun som sätter upp bajspåsar!! Fast vad är egentligen billigast? Att sätta upp pås-hållare eller att ha en person som får ta emot alla klagosamtal på våren då snön töar??


Nu får husse blunda;) Men Dizni fick smaka av min glass......


Efter vår utställning åkte vi på turist-sightseeing!! Åt glass och kollade på höga kusten-bron! Rätt imponerande byggnadsverk! Det blåste såklart massor, men vi strosade runt en stund och njöt av den fantastiskt vackra kusten!


En urkass bild men iaf en bild på Dizni med bron i bakgrunden!


Hur gick då utställningen?? Jo tydligen har hon nånstans på vägen tappat all sin skönhet! För hon åkte på en 2:a!!! 

Enligt domaren så var hon jättefin när hon stod stilla, men "föll ihop som ett korthus" när hon sprang...konstigt! Hon som alltid fått så fin kritik just för sina rörelser och sitt vägvinnande steg!?!

Här kommer kritiken:
Torrt feminint uttrycksfullt huvud, bra ögon o öron, bra hals, eftergivande rygg, tillräcklig benstomme, tillräckligt förbröst, brant överarm, tillräckliga vinklar bak, sotiga tecken, steget kunde vara mer balanserat och effektivare, mkt bra temperament och arbetslust.

Nu ska jag ta en sväng genom duschen och sen gå en kvällspromenad innan det är dax att krypa ner, och ladda för en ny dag i ringen!!! Jag återkommer såklart med en rapport!


 

Kommentarer
Postat av: Jesscia

Bara att sussa och ta nya tag i morgon!! Vi håller tummen och tassen för er!!



Lycka till !!!!!

2009-05-02 @ 23:57:52
URL: http://www.tjw.se
Postat av: Josefin

Hoppas hon är snyggare idag då ;) utställningsvärlden är komplex! Jag gillar din rapport ned alla bilder skarpt! Vi håller tummar å tassar för er idag istället...Lycka till!

2009-05-03 @ 10:08:43
URL: http://cpeja.blogg.se/
Postat av: Jennie

Domaren är uppenbarligen i stort behov av nya glasögon=)

Lycka till i dag!!

Och hur har man ett "torrt huvud" som han skriver?? Skumt...

2009-05-03 @ 12:47:29
URL: http://www.kaksi.dinstudio.se
Postat av: Cattis

Kul att följa med på era äventyr. Så det är en tvådagarsutställning, kul. Hoppas det gick bättre idag. Torra huvuden har jag hört talas om ;)

2009-05-03 @ 16:47:09
URL: http://www.ronia.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0