lite blandat....

ja, vi har väl hämtat oss efter helgens upplevelser.....men fortfarande är jag konfunderad över hur det kan vara sådan skillnad?? Menmen, nu är det som det är och vi får hålla tummarna framöver!

måndagen ägnades iaf åt lite terapi...vi packade ihop lite och åkte ut till åsen!! Först en jäkla massa ärenden som tog eeeeevigheter! Sen hann vi ungefär halvvägs när Nicklas frågar om jag hade nyckel....det var bara att väna om igen och hämta den, så vi var inte ute förrän strax efter halv tolv....inte rikigt som vi planerat men vad tusan, bättre sent än aldrig :)


Nej, den är inte fotat i måndags...men väl den 24 april! Så alltså för en vecka sedan!! Men nu är iaf snön borta...


Dethär är också från den 24:e...vi stannade till på väg till Falun på spårkurs, därav Nicklas uniform! Som ni ser så behöver trädäcket rivas och byggas nytt......Det gungade rejält på vissa ställen när vi gick där.


Här är stugan sedd från tomtgränsen....


Sedd från vägen.....



Dasset och förrådet.....


En del av tomten ner mot vägen...


Fotat från trappan upp mot dasset och förrådet


Alla sätt är ju bra sägs det ju....men att hålla ihop en huggkubb med spännband vet jag inte om jag tycker är så smart....så om nån har en huggkubb över så får dom gärna köra ut den till Åsen så bjuder jag på kaffe!


Mest för att visa att det inte alltid är 26 grader kallt......

Man kan ju lugnt säga att det är sparsamt möblerat just nu...så jag fick improvisera lite när vi skulle fika!

Men funktionellt ble det ju!


Nicklas fikar.......


Nicklas eldar.......

Nicklas målar......Han e duktig han :)


Jag skruvar!!!

Hela stugan var ju full av egenhändigt ihopsatta 12v-kablar som drev diverse lampor, det tog ming ungefär 3 timmar att dra ut alla kabelklämmor och plocka bort alla kablar! Vi fattar inte riktigt varför i hela världen man ska ha massa batterier med sig ut? Är det inte ett sommarställe? Vill man aboslut ha lampor så kan man väl dra in riktig el?? jaja, alla är vi olika! Men nu har vi iaf kommit igång med renoveringen och det är skööööönt!

På kvällen sen var det träningstävling på klubben, jag är väl rätt nöjd med lilla fröken, hon var ju ändå lite tagen efter en helg på resande fot och en dag på Åsen. Trots att hon var lite loj och tråkig så gjorde hon det hon skulle! Vi nollade läggandet för att pucko-dumma matte inte tänkte.....men på tävilingen lovar jag att tänka :)

I går tisdag var det rottisträff i Mora...deltagande var väl "sådär" bra....2 människor och 3 rottisar! Ska vi nu hålla igång detta lokalområde så får väl för sjutton medlemmarna ställa upp och komma när det arrangeras saker, annars kan vi ju lika gärna lägga ner! Ursäkten att det är långt att åka köper jag INTE, det är ju lika långt för Nice att åka till Falun/Borlänge som det är för dom att åka till Mora! Det handlar om engagemang och inte om antalet mil man måste åka! 

Nu ska jag inte spy galla över det nåmer utan bara konstatera att jag och Nice iaf hade väldans trevligt!!! Superskoj för att vara helt ärlig! Många glada skratt blev det, men också lite allvar och träning. Skönt med rasfränder som har vettiga åsikter och som delar med sig frikostigt! Tack Nice! 

Jag gläds också åt att mina små plantor inrigt kikar upp mot ljuset, iaf de allra flesta...några verkar ta lite längre tid på sig att kika upp.....men hoppet är det sista som överger människan! Pumpaplantorna kräver nog omplantering väldigt snart...likaså tagetes också....får se om vädret är bra på fredag...

Nu ska eftermiddagen ägnas åt lite studier, jag har varit jätteoengagerd och bara gjort det absolut nödvändigaste, men nu är det dax att ta igen!

     På återseende!!!

Kommentarer
Postat av: Anna Nygårds

Tack så mkt för de uppmuntrande orden.Ni var också jätteduktiga. Vilket läggande!

Vad mysigt det ser ut vid eran stuga. Vi har båten i stället helt underbart att komma bort lite och koppla av.

/ Anna N

2009-05-07 @ 15:22:13
URL: http://www.nogg.se/annaochrolex
Postat av: Josse

Hoppas vi kan komma upp snart!!!

Ser så mysigt ut på åsen!!



Kram kram

2009-05-07 @ 20:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0