En vanlig dag....

En vanlig dag i Fromhem.....vaknad av att Dizni låg och pep i hallen.....ett sånt där se-mig-jag-vill-upp-och-gosa-i-sängen-pip, hur drygt som helst! Jag kan dock ignorera det och fortsätta sova, Nicklas har lite svårt för det, så han släppte in henne i sovrummet! Pucko-nicklas!! Vad har hon lärt sig nu? Jo, om jag piper tokmycket så ger husse snart upp och släpper upp mig i sängen så jag kan väcka matte....

Sen iaf fortsatte jag med att ut och joggade en sväng, tok-kort och tok-sakta, men iaf ut en sväng, sköööönt! Frukost och kaffe innan vi åkte och köpte färg och tapetklister till Åsen, på söndag åker vi ut och tapetklistrar vävtapeten och grundmålar panelen klart.

Klockan halv tio var det hundträningsdax med Camilla o Nixx, vi körde först lite agility, jättekul! Framför o bakomdirigeringar och lite "lyssna-på-matte"-övningar. Inte helt lätt när fröken tycker att ALLT ska hoppas, gärna på samma gång......Vi körde sedan lite mer seriös träning med bl.a. apportering, hon är rätt skum lilla fröken, inga problem att bära saker eller att hitta saker att frivilligt bära på, men att hämta en kastad apportbock verkar inte falla henne i smaken.....men jag lånade camilla o nixx, så körde vi lite konkurrens och då jäklar blev det fart på henne, så det kanske är vårt sätt att träna?? Jaja, vi testar vidare och hoppas hitta nå bra sätt som funkar....

Sen var det lite uppletande...en nästan fullstor ruta med 3 föremål, jag var heeelt säker på att fröken skulle fixa det, men icke sa nicke! Ut jättefint, letade och letade och letade,  jag ger mig tusan på att hon STOD på bollen i ena hörnet, men komma till matte?? Nopp...Hon jobbade rätt bra, men rätt som det va bara gick luften ur henne?? Jätteskumt! Jag tog in henne och gjorde en tydlig retning och skickade henne, och då funkade det igen...jätteskumt! Nixx fick köra sina skick och jag körde sedan fröken igen, inte ända ut i rutan men hon letade jättefint och hittade bollen, så då bröt jag, i tid för en gångs skull!!

När jag sen hade handlat så körde jag några små "mini-uppletande/spår-rutor" (jag orkar inte förklara nu...men om nån vill veta så kan jag förklara typ i morgon...)här hemma på fotbollsplanen, trots störning av grannens hund skötte hon sig jättebra och var focuserad som tusan!! 

Eftermiddagen ägnades åt omskolning av mina små plantor, jag fick god hjälp/stjälp av hundarna som i tid och otid snodde krukor, både med och utan innehåll.......men roligt hade dom och jag också, så då är det väl okej att en och annan planta får gå till spillo.... 

I morgon är det städning på schemat, mamma o pappa kommer o då lär det vara städat ;) En tur till Insjön finns också med i planeringen...

      På återseende!!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Undra om det ligger i generna "se mig jag vill upp i sängen och gosa pip..." känner igen det från en viss annan fröken! :) Å vad mysigt med plantering av blommor! Vi kanske ses nästa helg i S-tälje, tänkte nog komma och kika lite. Ha en riktigt skön helg!

2009-05-09 @ 12:45:20
URL: http://cpeja.blogg.se/
Postat av: Cattis & gänget

Jag vill jättegärna veta vad det är för mini-uppletandespårrutor :)

2009-05-09 @ 21:34:23
URL: http://www.ronia.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0