Bilder från Åsen

I helgen hade vi besök av mamma o pappa, skönt att ses! Det blir inte så ofta....Vi njöt av det fina vädret och var såklart ut till Åsen en sväng! I vanlig ordning var det massor med saker som skulle med ut, bl.a. denhär finfina fotogenvärmaren! Å gissa vem som bar??????




Gissa vad som händer sekunden efter bilden?? Jo, Dizni hoppar såklart upp på mamma som far ner från stolen med ett litet skrik....gissa om Dizni blev glad?????


Pappa o Nicklas fixar med värmaren...typ "snillen spekulerar" ...men när den väl fungerade blev det varmt o skönt storstugan!


Sen skulle vi grilla.....vi har ännu ingen grill, så vi hade köpt en engångsgrill....Gissa om den funkade?? Jo, efter att vi gjort diverse förbättringar...bl.a. hällt på lite fotogen, lagt i extra tidningspapper, lagt i kartong, hämtat näver och späntat stickor, så den utlovade kvarten från tändning till grillning blev nog snarare 3 kvartar!!! Men när vi väl fått fart på den så rackarns vad det gick bra att grilla!

Värsta buffen!

Mamma och jag plockade ner det sista av alla el-grejer och pappa hjälpe Nicklas med lite småfix, så när vi åkte därifrån var hela storstugan tvättad, vävtapeten var tapetklistrad och en väggens panel var grundmålad! Och sist med inte minst, alla spikar är urdragna ur huset! Pappa sa "huset har ju sett ut som en igelkott" och jag håller med, vet inte hur många spikar jag dragit ut! Det sitter fasen spik överallt!!! Jag har lovat mig själv att jag ska fråga mig själv INNAN jag slår i en spik: Behöver jag spika här? För det har inte dom förra husägarna gjort......Men det känns som vi kommit en bra bit på väg!!! Går fortare än jag vågat hoppas på!

Sen gick vi tillbaka mot bilen, det hade nog gått att köra hela vägen, men vi vågade inte riktigt......så vi fick vackert gå en bit, å gissa vem som bar den halvtomma gasoltuben hem????



I kväll kommer Johan och Fidela på middag, Fidela kommer från Mocambique, ska bli kul att lära känna henne! Vi är ju ändå nästan jämngamla och dessutom grannar! 

I morgon ska jag ägna mig åt hundarna hela dagen! Spår och uppletande står på schemat! På återseende!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0