28 timmar!!

Eller iaf cirka 28 timmar.......
Så gammalt spår spårade fröken idag! Tro det eller ej, men hon gick som en liten klocka!! Helt otroligt....jag som tror att hon inte kan spåra?!? Knäppt....

Vi hade ett rätt misslyckat spår i tisdags, 8 timmar och en kilometer, Nicklas skulle gå med henne, och det blev typ pannkaka av allt.....Vi har helt olika sätt att spåra med henne, så vi rök nästan ihop i spåret innan vi enades om att spåra klart och sedan diskutera vad som gick snett....

Menmen det var ju bara att lägga det i korgen för "misslyckade spår" och gå vidare! Idag var det träff för alla funktionärer som ska vara med på DM på klubben, och då ska Nicklas lägga ett av skyddshundarnas spår, 600 meter långt. Frida hade snitslat det igår typ klockan 17 men jag var sugen på att se hur hon skulle bete sig, så jag tog fram selen och gick upp mot snitseln, jag blev jättepaff när hon fullkomligt rann iväg i spåret! Helt otroligt!

Hon spårade kanonbra nästan hela vägen, hon virrade runt lite i ett ungtallsbestånd, men hittade tillbaka av sig själv, annars skötte hon sig galant! Nu var det ju min vittring på slutapporten, men hon markerade den ändå och jag blev så stolt att jag fick tårar i ögonen! Visst det var bara 600 meter....men det hade legat i mer än ett dygn!!
 
Väl tillbaka på klubben körde vi lite lydnad, och inte var hon så trött efter spåret....o vi hade dessutom kört lite lydnad hemma vid lunch idag, skönt att det går att göra rätt mycket med henne innan hon bangar! Härligt!!

Känner att detta blev ett rätt osammanhängande och väldigt rörigt inlägg...men jag ville bara skriva o berätta hur duktig Dizni är :)
 
På återseende!!


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken duktig MATTE!! Ja & hund förstås =)

2009-05-15 @ 06:34:31
Postat av: Eva-Lotta igen :-)

Tack för informationen angående nästa helg, troligen så tar vi en tur ut till er och tittar lite på söndagen innan vi far hemåt igen.



Önskar er en trevlig helg nu!



Hälsningar

Eva-Lotta

2009-05-15 @ 08:34:23
URL: http://web.comhem.se/~u1140041
Postat av: Cattis

Vilken toppenhund du har :D

2009-05-15 @ 18:05:29
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Josefin

Härligt med ett kanonspår, det kan man leva ett tag på :) Å det verkar ju inte vara ngt fel på damens arbetslust!

2009-05-15 @ 18:41:19
Postat av: Jesscia

Menar du Sandviken 4 juli? Så funderar jag på det. Ska du till Avesta ?? Dit har jag anmält =)

2009-05-17 @ 21:58:15
URL: http://www.tjw.se
Postat av: Jesscia

mä... nu skriver jag igen... Menar du Sandviken 4 juli så funderar jag på den. Har anmält till Avesta har du??



skrev inlägg men det försvann....

2009-05-17 @ 21:59:45
URL: http://www.tjw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0