stegrapportering + lite smått o gott!

12509 steg under fredagen!!! Inte illa!!!

Jag har precis kommit hem från en liten sväng till Mora, Nicklas är inte hemma så det var alldelles tomt och tråkigt här hemma...jag brukar gilla att vara själv..men inte idag!?! Konstigt...

Nu sitter jag i ska beställa lite frö, jippi!!! Jag har frågot om lov att utöka mitt lilla planeteringsprojekt på kontoret...det brukar ALLTID vara förlite plats att ha alla drivlådor på...så jag fråga Nicklas om det var okej att jag plockade upp det gamla skrivbordet, och han tyckte att det var helt ok, under förutsättning att det inte blir massa jord o grejjer på golvet....o så måste jag se till att det inte blir översvämning?!?! Skulle JAG lyckas fixa översvämning?? Tja, det har väl hänt nångång....

Tänkte försöka med lite tomater, jag äter ju inte, men Nicklas tycker det är gott, å så säger ju folk att det är så svårt att driva upp fina små kompakta tomatplantor, så då bara måste jag ju testa!
 
Annars så brukar det bli samma gamla vanliga blommor, massor med luktärter, ungefär lika många solrosor och så krasse....inte så särskilt upphetsande kanske....kanske ska chocka o INTE ha några luktärter?? Nja....skulle inte tro det va! Om jag bara fick välja en enda blomma så skulle det nog bli luktärter! Älskar deras flikiga blommor, och inte minst deras underbara doft!! Pappa sätter alltid luktärter, så det är nog därifrån jag fått min mani på dessa små underbara växter!  Jag minns att jag kunde stå i timmar o lukta på dom!

Här i kalla Dalarna måste man förodla allt...iaf om man vill ha blommor innan augusti! Men i Småland var det direktsådd som gällde så pappa sådde frön och gjorde ett litet drivhus av ett gammalt fönster, så just där var det fotbollsförbud i trädgården.....

ja, jag återkommer väl med en liten stegrapportering, men hittills 6073 steg! å då har jag inte gått lunchpromenad än, så det fixar sig nog idag också!

 På återseende!!!

http://www.arrdiz.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0