nu var det länge sen.....

Å det har hänt massor med grejer, såklart! Jag har helt enkelt inte haft tid att sitta o blogga...Jag kan väl inte säga att det lugnat sig, men jag tänkte köra en liten omprioritering så jag hinner få med bloggen också!

Vi har legat lite lågt med träningen ett tag, men nu har jag hittat inspirationen igen! Jag tänker inte hålla på å nöta o träna om jag egentligen inte vill! Det ska va kvalitét på träningen o inte bara kvantitet!

Vi har en underbar allmänlydnadskurs också, medvetna o jätteambitiösa hundägare som verkligen vill lära sig saker, ja inte alla förståss...men av 10 ekipage så är iaf 7-8 jättemotiverade! Så att se deras framsteg har sporrat till mer träning, fröken skrutt gör framsteg som syns gång från gång, härligt! Arrac är lite krasslig, lite småhalt o inte så himla allert :( Men så blir han också 7 år i april!

Vi ska tävla hemma den 28:e..får se om han är pigg nog att tävlas! Men fröken o jag ska iaf ut o luftas lite :)

Det har varit massa "grön" verksamhet också...gruppchefskurs förra helgen, o så ut på söndag igen och nästa helg också....Sen är det tävlingsdax och helgen efter det är det KFÖ och sen är det påsk...Herregud, var tar helgerna vägen???? Nicklas ska ju till mocambique i 10 dagar, så som lite plåster på såren ska jag åka till Södra Vi i nästan en hel vecka!!! Inga hundar, ingen Nicklas :) Bara vara moster på heltid! Ska bli jätteskönt!!!!

Å förresten, jag har börjat jogga!!!! jojemän, ni läste rätt!! Har köpt fina träningskläder, laddat ipoden med massa go musik, fixat träningsprogram (finns att hämta här ) och stegräknare! Och har hittills varit ute två gånger och det känns jättebra!!!!! klart det är jobbigt att komma igång, men schemat gör ju att det blir lite ordning o reda! Inte bara "ut o springa" utan lite struktur!

Sen är iaf jag sån att skulle jag ge mig ut o tokspringa så skulle jag orka typ 15 minuter, sen vara helt slut och blir förbannad och gå hem och aldrig mer ge mig ut! Men som sagt, efter dessa två gånger känns det jättebra! Lagom jobbigt och sådär härlig träningsvärk dagen efter! Så det är helt klart värt att testa!

Sen då stegräknaren...det är stiftsgården som är med i ett projekt att komma igång och röra sig mer, varje steg redovisas dagligen, så det gäller att hålla igång :) Jag har satt som mål att inte vara under 10000 steg någon dag, är jag det ska jag ta igen det dagen efter! Får se hur det går.......Men en dag med alla tre hundpromenaderna blir typ 9000, så det fattas inte så mycket!

Som en lite sporre tänkte jag redovisa mina steg här i bloggen, så har jag inte redovisat så kan ni väl hojta till :P :P

Onsdag 10904 steg
Torsdag 9406 steg
Fredag Hittills 4634 steg 

     Nu ska jag titta i frökatalog och planera sommarens krukodlingar, trevligt!

 På återseende!!

 http://www.arrdiz.se

Kommentarer
Postat av: Camilla & Nixx

Jag skulle aldrig klara av att åka i väg en vecka utan att ha med mig Nixx. De skulle kännas jätte tomt utan han.

Sen efter som du inte har dina hundar med dig när du springer så får du låna Nixx, som är mycket uppfostrad och klarar av att springa brevid utan koppel, han sköter sig utmärkt. :)

2009-03-13 @ 19:45:27
Postat av: Carolin

haha, det är inte det att jag inte KAN ha med dom när jag springer, det är det att jag inte VILL:)



Å så ska jag ju tillbringa en del tid hos systeryster när jag är i Södra Vi, å där får inte hundarna vara! Å så blir det väl massa roliga utflykter och då är man ju lite låst med hundarna....Så det är därför jag lämnar dom hemma!



Sen kan gott nicklas ha dom själv som lite "straff" för att han åkt till mocambique hihi



2009-03-13 @ 19:56:51
Postat av: Fröken Karlsson

Jag har kläckt ur mig världens i särklass bästa citat idag. Läs på bloggen... :D :D :D

Ses snart!

2009-03-13 @ 21:12:35
URL: http://athena.bloggagratis.se
Postat av: Lina

Haha! Ja, du hade visst någon på förslag vill jag minnas... ;)

Smid vidare på den planen du. :D



Ses i morgon bitti, jag ringer om jag kör vilse. KRAM.

2009-03-14 @ 14:26:57
URL: http://athena.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0